کدخبر :171617 پرینت
19 آذر 1393 - 00:20

خنده زشت به خودمان!

تمسخر اسامی خانوادگی ایرانی در شبکه های اجتماعی؛ از شهید اندرزگو و احمدی نژاد تا علی دایی و باباطاهر عریان

بعد از تمسخر مدید یادگاران ادب و اندیشه و حکمت در شبکه های اجتماعی همچون شهید مطهری ، مرحوم دکتر علی شریعتی و لقمان حکیم اکنون نوبت به رفتار زشت برخی از کاربران این شبکه ها در توهین و تمسخر اسامی خانوادگی شهیدان ، هنرمندان و دیگر اقشار جامعه رسیده است.

متن خبر

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، با گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی که متاسفانه بخش عمده محتوای آن در ایران فقط به طنز و هجو و تمسخر داشته های فرهنگی ، هنری و اجتماعی کشور اختصاص دارد به تازگی مطالبی در ظاهر خنده دار اما در حقیقت زجرآور در توهین به اسامی خانوادگی به صورت گسترده در حال انتشار است.

موج این توهین چنان گسترده است که ملاحظه ای در آن برای رعایت شأن و جایگاه خانواده محترم شهدا، هنرمندان ، ورزشکاران و ... وجود ندارد.

خبرنگار البرزنیوز با یک جستجوی ساده لیستی از افراد و خانواده هایی که تا کنون در این شبکه های اجتماعی به انها توهین شده گردآوری کرده است:

شهید تندگویان، شهید اندرزگو ، شهید خرازی ، شهید میرزا کوچک خان جنگلی ، صادق آهنگران ، محمدباقر قالیباف ، محمود احمدی نژاد، زکریای رازی ، بابا طاهر عریان ، حمید استیلی ، علی دایی ، کریم باقری ، جواد خیابانی ، کامبیز دیرباز ، مرحوم رضا ژیان ، هانیه توسلی ، رضا عطاران ، علیرضا دبیر ، عزت الله انتظامی ، حسینی بای خبرنگار واحد مرکزی خبر ، محمد علی کشاورز ، حمید درخشان افشین قطبی ، نعمت الله گرجی و حتی برخی افراد غیر ایرانی همچون ابراهیم تاتلیس ، خالد مشغل و ...

آیا فیلترینگ هوشمند در این باره چاره ساز است؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امسال در بازدید از نمایشگاه مطبوعات با تاکید بر اینکه این وزارتخانه محدودیتی برای هزینه در حوزه فیلترینگ هوشمند ندارد گفته بود: دولت مصمم است وضعیت اینترنت را به نحوی بهبود بخشد که مردم بتوانند از اینترنت و شبکه های اجتماعی پیام رسان به نحو مطلوب و مناسب استفاده کنند.

به گفته واعظی مرحله اول این فیلترینگ هوشمند از ابتدای دی امسال آغاز می شود اما با توجه به اظهارات روز گذشته مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت که گفته بود: "در فیلترینگ هوشمند شرایط کاربر از جمله سن، شغل و تحصیلات بررسی می‌شود و سطوح مختلف فیلترینگ تعریف می‌شود که در این باره تشخیص و احراز هویت کاربر بخشی از کار است" ، به نظر می رسد فیلترینگ هوشمند بیشتر به محتوای فضای اینترنت استوار است نه محتوای رد و بدل شده در شبکه های اجتماعی تلفن همراه.

با اینحال نباید از نظر دور داشت که پلیس فتا و دیگر نیروهای ناظر بر فضای سایبری امکان ردیابی و کشف منابع آغاز کننده چنین توهین هایی را به راحتی در اختیار دارند. چه آنکه در گذشته هم برخی افراد که پیام های ساختار شکنانه علیه برخی مقدسات منتشر کرده بودند در چند نوبت بازداشت شدند.

شاید توهین به نام خانوادگی افراد و اشخاص ، اسطوره ها و مفاخر کشور از این پیام های ساختار شکنانه چیزی کم نداشته باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.