کدخبر :1632 پرینت
07 اسفند 1390 - 13:37

یک آگهی تبلیغاتی‌ که فقط برای زنان پخش می‌شود! + تصویر

متن خبر

در دنیای اینترنت، شرکت‌ها می‌کوشند که متناسب با رفتار آنلاین کاربران، آگهی‌‌های صفحات وب را تنظیم کنند تا میزان کلیک بر آگهی‌ها و درآمدشان بالاتر برود، اما آیا همین کار را می‌توان در دنیای آفلاین هم به یاری فناوری انجام داد؟

 

به گزارش سیتنا (CITNA.IR) به نقل از خوارزمی، در خیابان آکسفورد لندن، نوع تازه‌ای از تبلیغات در حال آزمایش است. در این تبلیغ تعاملی، یک دوربین وضوح بالا، رهگذاران کنار خیابان را می‌بیند و متناسب با جنسیت آنها برایشان آگهی پخش می‌کند.

 

سیستم تشخیص چهره این آگهی، در ۹۰ درصد موارد، درست عمل می‌کند و می‌تواند تشخیص بدهد که با رهگذر مرد یا زن سر و کار دارد.

 

این تبلیغ که هزینه‌ی آن ۳۰ هزار پوند است، توسط یک سازمان غیرانتفاعی مدافع حقوق کودکان در کشورهای جهان سوم، ترتیب داده شده است.

 

در این آگهی، به رهگذران زن یک آگهی ویدئویی ۴۰ ثانیه‌ای با عنوان «به خاطر اینکه یک دختر هستم» نشان داده می‌شود که مردم را تشویق به یاری‌رسانی برای آموزش درست دختران کشورهای در حال توسعه می‌کند، اما به رهگذران مرد، این آگهی به صورت کامل نشان داده نمی‌شود و آنها به وب‌سایت این سازمان راهنمایی می‌شوند. هدف از این تفاوت در نمایش آگهی این است که به نوعی به مردها نشان داده شود که وقتی حقوق اولیه از کسی سلب شود، چه حس و حالی ایجاد می‌کند.

 

این آگهی دو هفته به نمایش درخواهد آمد و امید می‌رود که ۲۵۰ هزار دلار از این طریق برای مقاصد بشردوستانه کمک جمع‌آوری شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.