کدخبر :797 پرینت
26 آبان 1390 - 22:19

شبکه‌ی اجتماعی Socl رقیب تازه‌ی فیس بوک

متن خبر

پس از گوگل که گوگل پلاس را برای رقابت با فیس بوک وارد میدان کرد حالا این مایکروسافت است که گفته می‌شود به زودی از شبکه‌ی اجتماعی خود پرده‌برداری می‌کند. این شبکه با نام «Socl»شبیه فیس بوک است با امکان ویژه‌ی پرسش و پاسخ.

 

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، در جهانی زندگی می‌کنیم که همه به‌طرز عجیبی شبکه‌وار به یکدیگر متصل‌اند. تنها شبکه‌ی اجتماعی فیس بوک 800 میلیون کاربر را به هم پیوند داده است تا ثانیه به ثانیه بتوانند از احوال هم باخبر شوند و فعالیت‌های یکدیگر را دنبال کنند.

آیا این جهان شبکه‌وار بازهم به شبکه‌های اجتماعی دیگری نیاز دارد؟ کنسرن مایکروسافت معتقد است که هنوز فضا برای تنیدن شبکه‌ جدیدی موجود است. کم کم شایعه‌ها در مورد این که محققان این کنسرن در حال کلون کردن یک رقیب برای فیس بوک هستند، زیادتر می‌شود.

 

گفته می‌شود که در ماه ژوئن می‌شد صفحه‌ی آغازین پلت فرم تازه‌ی مایکروسافت را با آدرسwww. Socl.com فراخواند. صفحه‌ای که نام „Tulalip“ را یدک می‌کشید. شعار تبلیغاتی این صفحه هم این چنین بوده است: «آنچه را که نیاز داری پیدا کن و چیزی را که می‌دانی به اشتراک بگذار». این سایت اما تنها برای مدت کوتاهی قابل دسترس بود و کمی بعد از شبکه ناپدید شد.

 

توماس هوستون در وب سایت اخبار تکنولوژی The Verge می‌نویسد که صفحه را دیده است و به عنوان سند و مدرک چند عکس هم از آن در اختیار این سایت گذاشته است.

 

این اسکرین‌شات‌ها نشان می‌دهند که چگونه Socl که گویا نام این شبکه‌ی اجتماعی تازه وارد هم هست، بسیار به فیس بوک و گوگل پلاس شبیه است. صفحه‌ی Socl  به سه ستون تقسیم شده است؛ سمت چپ کاربران مجموعه‌ای از دوستان خود و صفحه‌هایی که دنبال می‌کنند را می‌بینند، در میانه‌ی صفحه‌آخرین نوشته‌ها و پست‌های دوستانشان را می‌خوانند و سمت راست امکان چت ویدیویی برقرار است که نه تنها کاربر می‌تواند به وسیله‌ی آن با دوستان خود ارتباط دیداری داشته باشد که ویدیوهای یوتیوب را هم می‌توان در این ستون نگاه کرد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.