کدخبر :687 پرینت
12 آبان 1390 - 22:13

یک نماینده‌ی مجلس: نتایج تست شبکه‌ی تلفن‌همراه با ادعای اپراتورها مغایرت دارد

متن خبر

سوال یک نماینده مجلس درباره اختلالات شبکه تلفن همراه و ارسال ناقص پیامک‌ها در نهایت وزیر ارتباطات را ملزم کرد هر ۶ ماه یک بار گزارشی از کیفیت شبکه تلفن همراه به مجلس ارائه کند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از روزنامه‌ی خراسان، کیفیت نامناسب شبکه تلفن همراه به تازگی سازمان تنظیم مقررات را نیز وادار به دادن تذکر جدی به اپراتورهای همراه اول و ایرانسل کرد و این سازمان برای نخستین بار با غیرقابل قبول خواندن وضعیت این شبکه ها، اعلام کرد که امسال سالی است که سازمان تنظیم مقررات به طور قطع از ابزارهای قانونی جریمه و اخطار برای رفع مشکل پوشش دهی اپراتور تلفن همراه استفاده می کند.

 

علی اکبر اولیا نماینده مردم یزد در مجلس که در صحن علنی مجلس به تازگی سوالاتی را درباره مشکلات خدمات تلفن همراه از وزیر ارتباطات پرسید، در گفت وگو با خراسان اظهار داشت:  بر اساس گزارش مسئولان، شاخص‌ها و معیارهای خدمات تلفن همراه در حد استاندارد است اما مشاهدات شخصی من و هم چنین مشاهدات تعداد دیگری از نمایندگان نشان می‌دهد که به هیچ وجه خدمات تلفن همراه در کشور از کیفیت مطلوب برخوردار نیست.

 

وزیر از پاسخ گویی درباره کیفیت خدمات تلفن همراه طفره رفت

 

وی با بیان این که وزیر از پاسخ درباره کیفیت خدمات تلفن همراه به نوعی طفره رفته است، گفت: شواهد نشان می دهد پیامک هایی که دریافت می شود یا ناقص است و یا پیامک در پیامک است. در حال حاضر این موضوع مورد توجه همه نمایندگان است و آن ها هم خواستار پیگیری هستند.

 

وزیر گوشی ها را مقصر ارسال ناقص پیامک ها معرفی کرد

 

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: هرچند که وزیر ارتباطات بخشی از اشکالات ارسال شدن ناقص پیامک ها را مربوط به گوشی هایی می داند که پیامک فارسی را منتقل نمی کنند و یا ناقص منتقل می کنند، بخشی از اشکالات را هم به دلیل وجود ویروس در سیستم ارسال پیامک می داند، اما واقعیت این است که کیفیت خدمات تلفن همراه بسیار پایین تر از حد استاندارد است به ویژه این که وضعیت ارسال پیامک هم به مراتب بدتر شده است.

وی افزود: در نهایت وزیر پذیرفت که در سیستم ارسال پیامک مشکل وجود دارد و من با این شرط که ایشان هر ۶ ماه یک بار گزارشی از کیفیت شبکه تلفن همراه در کشور ارائه کنند، از این که موضوع در مجلس به رای گذاشته شود، منصرف شدم.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به شدت مشکلات و اختلالات شبکه، وزیر ارتباطات هرچه زودتر گزارش اولیه را از وضعیت موجود ارائه دهد.

 

نتایج تست شبکه با ادعای اپراتورها مغایرت دارد

 

مدیر کل نظارت بر سرویس های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات نیز در این باره با بیان آن که این سازمان هر ۳ ماه یک بار نسبت به دریافت گزارش پوشش دهی شبکه های تلفن همراه اقدام می کند، ادامه داد: تست شبکه با ادعای اپراتورها مغایرت دارد.

داداش زاده با بیان این که تست های انجام شده از شبکه اپراتورهای تلفن همراه نتیجه مطلوبی در بر نداشته است، گفت: حدود ۱۰ تا 22.5 درصد میان نتایج تست های انجام شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارقامی که این سازمان از پوشش شبکه به دست آورده است، با اعداد و ارقامی که اپراتورها اعلام می کنند تفاوت وجود دارد که این موضوع باید به صورت مستدل حل و فصل شود.

هم اکنون اپراتور اول با بیش از ۳۰ میلیون مشترک و اپراتور دوم با بیش از ۲۰ میلیون مشترک فعال در کشور سرویس دهی می کنند و قرار است اپراتور سوم نیز سیم کارت های خود را وارد بازار کشور کند.

 

این مقام مسئول اعلام کرد که در شبکه حتی نقاطی کاملا کور وجود دارد، این در حالی است که طبق تعهدات اپراتورهای تلفن همراه بر اساس پروانه فعالیت، ایرانسل موظف است تمامی شهرهای کشور را تحت پوشش قرار دهد و ۸۵ درصد پوشش جمعیت نیز بر عهده همراه اول است.

 

طبق گزارش سازمان تنظیم مقررات، طی ۶ ماه نخست امسال بیشترین درخواست های ارائه شده و شکایت های مردم به این سازمان مربوط به حوزه تلفن همراه بوده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.