کدخبر :622 پرینت
05 آبان 1390 - 20:57

درآمدی بر کدهای امنیتی تلفن همراه

متن خبر

به منظور حفظ سیم‌کارت و گوشی‌ تلفن‌همراه از دسترسی غیر مجاز، کدهای خاصی در نظر گرفته شده است.

 

به گزارش سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا)، همانطور که می‌دانید گوشی‌های تلفن‌همراه دارای توانایی‌هایی می‌باشند که برای کاربران حرفه‌ای و تعمیرکاران گوشی‌ها در نظر گرفته شده‌اند و برای به کارگیری آنها نیازمند استفاده از کدهای خاصی می‌باشیم که در ادامه برخی از این کدها معرفی شده اند. 

 

1) Security Code : این کد بر روی دستگاه تلفن‌همراه تنظیم می‌شود و در گوشی‌های نوکیابه طور پیش فرض برابر 12345 می‌باشد. به وسیله این کد می‌توان دسترسی غیر مجاز به بعضی از امکانات تلفن را محدود کرد. در برخی گوشی‌های تلفن‌همراه اگر این کد ۱۰ بار اشتباه وارد شود، تلفن به مدت ۵ دقیقه از پذیرش کد جدید خودداری می‌کند.

 

2) PIN1 Code : این کد بر روی سیم‌کارت تنظیم می‌شود و به وسیله این کد می‌توان دسترسی غیر مجاز به سیم‌کارت و بسیاری از قابلیت‌های شبکه را محدود نمود. اگر این کد را سه بار اشتباه وارد کنید، دستگاه بر روی PIN1 قفل می گردد و برای آزاد سازی آن نیاز به استفاده از کد PUK1 خواهید داشت.

 

3) PIN2 Code : این کد نیز مانند PIN1بر روی سیم‌کارت تنظیم می‌شود و به وسیله این کد می‌توان دسترسی غیر مجاز به بسیاری از امکانات شبکه را محدود کرد. اگر این کد را سه بار اشتباه وارد کنید ، دستگاه بر روی PIN2 قفل می‌گردد و برای آزاد سازی آن نیاز به استفاده از کد PUK2 خواهید داشت.

 

4) PUK1 Code : همانطور که بیان شد ، اگر دستگاه شما بر روی PIN1 قفل گردد ، برای آزاد سازی آن نیاز به این کد دارید. برای دریافت این کد می توانید به سند سیم کارت خود مراجعه کنید.

 

5) PUK2 Code : همانطور که بیان شد ، اگر دستگاه شما بر روی PIN2 قفل گردد ، برای آزاد سازی آن نیاز به این کد دارید. برای دریافت این کد نیز می‌توانید به سند سیم‌کارت‌تان مراجعه کنید.

 

6) Barring Password : این کد بر روی سیم کارت تنظیم می‌گردد و در هنگام استفاده از سرویس مسدود سازی شماره تلفن‌ها استفاده می‌گردد. 

قابل ذکر است که تمامی کدها به غیر از PUK1 و PUK2 قابل تغییر می‌باشند و بدین منظور می‌توانید از منوهای مربوطه تلفن همراه خود استفاده نمایید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.