کدخبر :4631 پرینت
23 آبان 1391 - 19:49

جزئیات بررسی مرگ ستار بهشتی در کمیسیون امنیت ملی

متن خبر
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه بررسی مرگ ستار بهشتی در این کمیسیون مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: در همین ارتباط دواتگری از حقوقدانان برجسته قضایی و از اعضای کمیسیون ماموریت پیدا کرد تا در کلیه مراحل بررسی به نمایندگی از طرف کمیسیون حضور جدی و فعال داشته باشد.

به گزارش سیتنا به نقل از مهر، در جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس محسنی ثانی رئیس کمیته امنیت این کمیسیون گزارش مبسوطی از نشست کمیته با مسئولان قوه قضائیه ، نیروی انتظامی و پلیس فتا با موضع بررسی مرگ ستار بهشتی وبلاگ نویس به کمیسیون ارائه کرد و بنا بر این شد گزارش اولیه کمیسیون تهیه و در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار گیرد.

لازم به توضیح است که گزارش نهایی پس از بررسی های بیشتر و کسب گزارشات بخش های مختلف از جمله گزارش آزمایشات و تحقیقات پزشک قانونی ارائه خواهد شد.

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: درهمین ارتباط دواتگری از حقوقدانان برجسته قضایی و از اعضای کمیسیون ماموریت پیدا کرد تا در کلیه مراحل بررسی به نمایندگی از طرف کمیسیون حضور جدی و فعال داشته باشد.

وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موضوع را به دقت پیگیری خواهد کرد تا همه ابعاد  مرگ ستار بهشتی روشن شود و ملت ایران در جریان آن قرار گیرند. همچنین کمیسیون از قوه قضائیه نیز می خواهد که کلیه ابهامات و سئوالات مطرح را بررسی و شفاف سازی نماید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه گفت: بررسی لایحه گذرنامه موضع بعدی دستور کار کمیسیون بود . در این لایحه مصوب شد که برای اشخاص کمتر از 18 سال تمام و افراد تحت ولایت و قیمومیت که از ولی یا قیم خود اجازه کتبی دارند گذرنامه صادر می شود. همچنین صدور گذرنامه برای خانم های مجرد زیر 40 سال با موافقت ولی قهری وی و در غیر این صورت با حکم حاکم شرع امکانپذیر است. ادامه بحث پیرامون لایحه مذکور به جلسه بعدی موکول شد.

نقوی حسینی همچنین گفت: در این جلسه کمیسیون خانم بیات و بت کلیا از هیئت اعزامی به کمک کانادا و شرکت در اجلاس بین المجالس گزارشی از اجلاس مذکور ارائه کردند.

انتهای پیام
نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.