دورخیز "مایکروسافت" برای عرض اندام در بازار تبلتها
تبلتهای مایکروسافت با قیمت پایهی مشابه آیپد روانهی بازار میشود؛ در این حال تحلیلگران میگویند اتخاذ شیوهی "اکوسیستم" و قیمت مشابه آیپد، سیاست هوشمندانه مایکروسافت برای عرض اندام در بازار تبلتها است.
به گزارش سیتنا، با عرضهی تبلت مایکروسافت و رونمایی از سیستمعامل "ویندوز ۸"، رقابت میان دو غول فنآوری – اپل و مایکروسافت - وارد مرحلهای نفسگیر شد.
پیش از این مایکروسافت یا "ویندوز" بازار کامپیوترهای شخصی را در دست داشت و اپل در بازار گوشیهای هوشمند و تبلت سرآمد بود. حالا اما انتظار میرود در هفتهها و ماههای پیشرو این موازنهی چندین ساله به هم بریزد.
تبلت مایکروسافت با اندازه و قیمتی مشابه مینی آیپد شرکت "اپل" وارد بازار شد. مایکروسافت خیز برداشته است تا در بازار سرویس خرید آهنگ در اینترنت نیز عرض اندام کند. در اینجا هم اپل سالهاست که با "آی تونز" یکهتاز است. مایکروسافت اعلام کرده که سرویس خرید اهنگ اینترنتی این شرکت با بیش از ۳۰ میلیون کالا در دسترس کاربران خواهد بود.
محققان و تحلیلگران بازار محصولات فنآوری پیشبینی میکنند که مایکروسافت با محصولات و سیاستهای تازه به زودی بخشی از بازار اپل را تصرف کند.
راجر کی، تحلیلگر انجمن شرکتهای فنآوری "اند پوینت" با تاکید بر این که مایکروسافت سیاستهای درستی اتخاذ کرده است، به خبرگزاری فرانسه گفت: «از حالا به بعد باید مایکروسافت را به چشم یک رقیب و گزینهی جدی در بازار تبلتها دید. مایکروسافت از شیوههای اپل درسهای درستی گرفته است و با تلفیق با محصولات و سیاستهای خود راه درستی انتخاب کرده است.»
استراتژی "اکوسیستم" در مایکروسافت
راجر کی میگوید مایکروسافت به درستی از اپل آموخته است که بهتر است همه برنامههای نرمافزاری و سختافزاری لازم برای محصولات و کاربران خود را تهیه کند و مشتریان درهمان محدوده یک شرکت مشخص، پاسخ لازم را برای نیازهای خود پیدا کنند. این شیوه در دنیای تکنولوژی به "اکوسیستم" معروف است.
این محقق به خبرگزاری فرانسه میگوید: با اینحال چالش بزرگ مایکروسافت "بهروز بودن" مداوم است. اپل بیش از هر کمپانی دیگری نیروها و تکنولوژی و امکانات لازم را برای بهروز کردن مداوم نیازهای کاربران، در اختیار دارد و سالهاست که شعار مشخصی دارد: «همهی دستگاههای قدیمی خود را دور بیاندازید. برای همهی نیازهای شما جایگزین مدرن داریم.»
قرار است در تبلتهای مایکروسافت برای اولینبار سختافزارها و نرمافزارهای یک دستگاه همه از کمپانی مایکروسافت باشد.
جک گلد، تحلیل گر موسسهی "گلداسمیت" نیز با تاکید بر اینکه شیوهی اکوسیستم میتواند عامل چشمگیری در موفقیت باشد، میگوید: «مردم دیگر به دنبال آن هستند که یک بستهی دیجیتال کامل را از شرکت خریداری کنند. این یک دلیل مهم استقبال از اپل در سالهای اخیر بوده است. شرکت موفق باید بتواند به همهی نیازهای سختافزاری و نرمافزاری کاربران پاسخ بگوید.»
پیشبینی فروش بیش از ۵ میلیون تبلت مایکروسافت
به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، تحلیلگران قیمت تبلتهای مایکروسافت را که درست همان قیمت پایهی تبلتهای اپل است، نشانه هوشمندی مایکروسافت و استراتژی درست آن در رقابت میدانند.
خبرگزاری فرانسه میگوید یک گروه تحقیقی از تحلیلگران وب پیشبینی کردند که مایکروسافت در چندماه اول رونمایی از تبلت خود، بیش از ۵ میلیون دستگاه خواهد فروخت. آنها یکی دیگر از ویژگیهای مثبت تبلت مایکروسافت را نرمافزار و سیستم عامل خود این شرکت یعنی "ویندوز" میدانند که برای اکثر کاربران در جهان شناختهشدهتر و آسانتر است.
کارشناسان تحلیل میکنند که مایکروسافت تا سال ۲۰۱۶، دستکم ۲۷ درصد کل بازار تبلتها در جهان را در دست گیرد.
شاید چند سالی طول بکشد که مایکروسافت بتواند نام اول بازار تبلت و تلفنهای هوشمند شود، اما با سیاستها و محصولات تازه، انتظار میرود که این شرکت بزرگ به یکی از نامهای اصلی و مطرح بازار پرطرفدار تبلتها و تلفنهای هوشمند تبدیل شود.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید