کدخبر :4294 پرینت
21 مهر 1391 - 09:46

معاون اجرایی بنیاد ICDL ایران: ICDL یک دانش است نه یک مهارت

متن خبر

معاون اجرایی بنیاد ICDL ایران گفت: دوره مهارت های رایانه ای در ذهن مردم بد جا افتاده و در حالیکه ICDL یک دانش است از آن به عنوان مهارت یاد می کنند.

به گزارش سیتنا، حیدر معافی –معاون اجرایی بنیاد ICDL ایران- در گفت و گو با خبرنگار شفقنا با اشاره به اینکه بنیاد زیر مجموعه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش است، اظهار کرد: کار این بنیاد آموزش ، آزمون بین المللی و اعطا مدرک مهارت های رایانه ای است.

وی عنوان کرد: متأسفانه مفهوم مدرک ICDL در کشور ما بد جا افتاده و گاها شاهدیم که آموزشگاه ها از 7 مهارت دم می زنند در حالیکه کلیه مهارت های رایانه ای را شامل می شود و به مدرکی گفته می شود که در انتها کاربر اصول کار با رایانه را بداند.

معاون اجرایی بنیاد ICDL ایران درباره حضور در نمایشگاه رسانه های دیجیتال گفت: این نمایشگاه فرصتی به وجود می آورد تا بازدیدکنندگان را با این مفاهیم آشنا کرده و در راستای ارتقای مهارت های ریانه ای فراخوانی عمومی را داشته باشیم و هدف دیگر ما این است که از طریق این نمایشگاه نمایندگی های خود را در سراسر کشور توسعه دهیم چرا که مدرک این مرکز زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش است و آزمونی بین المللی دارد.

وی افزود: این مدارک در 149 کشور معتبر بوده و از سوی نهاد معتبر این مدرک که در ایرلند واقع است، ارائه می شود.

معافی با تأکید بر اینکه تلاش ما فرهنگ سازی استفاده از این مدرک در پیشبرد علوم رایانه ای بوده است، گفت: باید مفهوم بد جا افتاده در ذهن مردمرا از بین ببریم و ربه همین دلیل بیشترین تمرکز را بر فرهنگ سازی داشته ایم.

وی افزود: در کنار این موضوع زمینه فعالیت خود را بر مدارس ابتدایی و دبیرستان گذاردیم و دوره های Ekids و Equal را به ترتیب برای دانش آموزان ابتدایی و دبیرستانی به اجرا درآوردیم که در مجموعه اول هدف آشنایی دانش آموزان با فناوری و موضوعات دیجیتال و بعد اصول و مهارت های حرفه ای بود.

معافی خاطر نشان کرد:فعالیت هایی را نیز با دانشگاه هایی مثل پیام نور داشته ایم که دوره ICDL را به عنوان 4 واحد درسی در چارت آموزشی گنجانده بود که البته در حال حاضر به عنوان واحد اختیاری درآمده است.

وی یادآور شد: اعتبار این مدرک به اندازه ای است که دفتر معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری، گواهینامه های ارائه شده از سوی ما را به عنوان ضمن خدمت کارمندان خود می پذیرد.

معاون اجرایی بنیاد ICDL ایران در پاسخ به این سوال که مراکز متعددی از قبیل فنی و حرفه ای و کار و دانش نیز به اعطا مدارک مشابهی می پردازند، تفاوت در چیست و چرا تعداد متولیان زیاد است؟ گفت: در دوره ای بحث آموزش های آزاد مطرح شد و نمی دانم چرا این همه متولی و برگزار کننده وجود دارد؟! البته در آن زمان تنها وزارتخانه های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی مطرح شدند و وظیفه اعطای نمایندگی هم بر دوش آنها افتاد.

وی در پایان ابراز کرد: مردم باید بدانند که ICDL یک مهارت نیست و یک دانش است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.