کدخبر :4285 پرینت
20 مهر 1391 - 11:42

مدیر بخش خانواده و رسانه های دیجیتال: 50 درصد بازدیدکنندگان تست قند وب معتاد سایبری اند

متن خبر

مدیر بخش خانواده و رسانه های دیجیتال ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال تهران گفت: حدود 50 درصد از بازدیدکنندگان غرفه تست قند وب در ششمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال، وابستگی به فضای مجازی دارند که غالب آن ها را نیز جوانان تشکیل می دهند.

به گزارش سیتنا، محسن قمشاهی، مدیر بخش خانواده و رسانه های دیجیتال با حضور در غرفه شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری - تحلیلی با مثبت دانستن روند فعالیت ششمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال، اظهار کرد: نمایشگاه ششم از لحاظ کمی و کیفی در تنوع بخش ها، جذابیت های بصری و محتوایی موفق بوده است.

مدیر بخش خانواده و رسانه های دیجیتال درمورد رسالت بخش خانواده در این نمایشگاه که برای نخستین بار شکل گرفته است، گفت: تمامی تمرکز بخش خانواده بر این است که پیام های فرهنگی را به خانواده ها و بازدیدکنندگان منتقل کند؛ جای این بخش در سنوات گذشته خالی بود. هر چند که عناوینی برای کودکان وجود داشت اما موضوعی مرتبط با خانواده، در سالیان گذشته ی برگزاری این نمایشگاه به چشم نمی خورد.

او ادامه داد: شرکت های متعددی، نرم افزارهای چند رسانه ای تولید می کردند اما پرداخت جدی به موضوع خانواده و رسانه های دیجیتال در آثار به چشم نمی خورد و همین موضوع زمینه را برای ورود ما سخت کرده بود چرا که نمونه کاری از گذشته وجود نداشت و تجربه ای نبود تا از آن در این بستر استفاده کنیم.

او فعالیت بخش خانواده را متکی بر کار کارشناسی شده ای دانست که نظرات صاحب نظران در آن لحاظ شده است و افزود: دراین راستا با افرادی که کار رسانه ای، کودک و خانواده انجام داده  و حتی از روانشناسان هم استفاده کردیم تا کار استوار بر ستون کارشناسی شده ای باشد هرچند ممکن است با ایده آل ها فاصله داشته باشیم اما در سال های آتی جبران خواهیم کرد.

قمشاهی در پاسخ به این پرسش که هدف از راه اندازی غرفه ای تحت عنوان تست قند وب چه بوده است، گفت: در این بخش میزان وابستگی کاربران اینترنت به این محیط در قالب 20 سوال سنجیده و علاوه بر آن با حضور بازدیدکنندگان در این بخش، پرونده کاملی از اطلاعات آنها تشکیل داده می شود تا بتوانیم ارتباط خود را با آنها برای بعد از نمایشگاه نیز حفظ کنیم؛ البته در بخش خانواده به هیچ عنوان دنبال معرفی ابزار و تکنولوژی نبوده ایم و هدف ما استفاده درست از ابزار بوده است.

قمشاهی تاکید کرد: متأسفانه حدود 50 درصد از بازدیدکنندگان از غرفه تست قند وب به فضای مجازی وابسته هستند که غالب این تعداد را نیز جوانان و نوجوانان شامل می شوند.

او افزود: هر کار فرهنگی در جامعه ما باید از جنس دانش آموزانی باشد که خمیرمایه آن ها شکل نگرفته و یا آنقدر سفت نشده که غیر قابل تغییر باشد و برای این منظور باشگاه همیار دیجیتال را راه اندازی کرده ایم.

مدیر بخش خانواده و رسانه های دیجیتال در ادامه با اشاره به درخواست های 40 پایگاه اینترنتی، موسسه فرهنگی و شرکت خصوصی برای حضور در بخش خانواده نیز یادآور شد: به دلیل محدودیت هایی که در این بخش داشتیم مجبور شدیم به خیلی از درخواست ها پاسخ منفی بدهیم.

قمشاهی در پایان نیز اشاره ای به بخش +18 داشت و گفت: قسمت های خشن و مختلف بازی های رایانه ای موجود در سطح بازار را که خانواده ها و جوانان با آنها آشنایی دارند، جدا کرده و در قالب کلیپی ساخته ایم تا آنها را با چالش های احتمالی این حوزه آشنا کنیم و البته کارشناسانی را نیز برای این قسمت تدارک دیده ایم که قادر هستند مشاوره هایی را به خانواده ها و بازدیدکنندگان ارائه دهند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.