کدخبر :4101 پرینت
04 مهر 1391 - 18:44

نخستین سری از تولیدات آی‌فون ۵ به فروش رفت/ سایر مشتریان تا اکتبر باید منتظر بمانند

متن خبر

کمپانی اپل در یک رکورد تازه توانست در طول تنها سه روز که از فروش آی‌فون ۵ می‌گذشت ۵ میلیون از این محصول را به فروش برساند. امری که به تمام شدن موجودی اولیه آی‌فون ۵ تولید شده انجامید.

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، کمپانی اپل با فروش بیش از ۵ میلیون آیفون۵  در طول تنها سه روز رکورد زد. میزان فروش آیفون ۵ در حدی بود که مدیرعامل کمپانی اپل اعلام کرد که نخستین سری از تولیدات آی‌فون ۵ خاتمه یافته و بسیاری از مشتریانی که پیش از این سفارش محصول را داده‌اند در ماه اکتبر گوشی خود را دریافت خواهند کرد.

فروش آی‌فون۵ نسبت به آی‌فون پیشین اپل (در مدت زمان مشابه) یک میلیون بیش‌تر بوده است. گوشی پیشین اپل توانسته بود در اکتبر ۲۰۱۱، تعداد ۴ میلیون فروش در نخستین روزهای ورود به بازار داشته باشد. همچنین تعداد سفارش‌های آی‌فون ۵ هم به میزان قابل توجهی بیش‌تر از آی‌فون پیشین در زمان ورود به بازار است. بیش از دو میلیون نفر آی‌فون ۵ را سفارش داده‌اند. این رقم دو برابر کسانی‌ست که آی‌فون ۴ را سفارش داده بودند.

همین است که فروش آی‌فون۵ را رکوردی در تاریخ گوشی‌های هوشمند اپل ارزیابی می‌کنند. اپل همچنان دنبال عرضه بیش‌تر این محصول در سطح جهان است. تا کنون این محصول به ۹ کشور جهان (دو کشور بیش‌تر از آی‌فون پیشین) فروخته شده و تا ۲۸ سپتامبر در ۳۱ کشور و تا آخر سال به بیش از ۱۰۰ کشور فروخته خواهد شد.

با این‌همه فروش آی‌فون۵ از آن‌چه برخی تحلیل‌گران بازار تکنولوژی پیش‌‌بینی کرده بودند پایین‌تر است که گفته می‌شود به سرعت اندک فروش گوشی‌های هوشمند به طور کلی نیز مربوط می‌شود.

یک تحلیل‌گر حوزه تکنولوژی می‌گوید که «با هر استانداردی این یک پیروزی‌ست. آی‌فون۵ یک میلیون بیش‌تر از آی‌فون قبلی فروش داشته است».او اما این پیش‌بینی را که اپل در بازه زمانی یک هفته‌ای سپتامبر ۲۵ میلیون گوشی خواهد فروخت را غیرواقعی و دست‌نیافتنی می‌داند. همچنین پیش‌بینی شده است که اپل در بازه زمانی یک هفته‌ای از دسامبر ۵/ ۴۶ میلیون گوشی جدید خود را خواهد فروخت.

 

این تحلیل‌گر سرعت فروش گوشی‌های همراه را کلا در بازار اندک ارزیابی کرد. او می‌گوید که بسیاری از مردم پیش از این گوشی هوشمند خریده‌اند و سرعت بازار پایین است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.