کدخبر :318839 پرینت
08 اردیبهشت 1404 - 11:21

ایران اکسپو ۲۰۲۵ آغاز بکار کرد

هفتمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۵) با نمایش محصولات و دستاوردهای ۸۰۰ شرکت ایرانی و با حضور بیش از ۲۰۰۰ شرکت و نمایندگان آنها از ۱۰۶ کشور در تهران گشایش یافت؛ این رویداد فرصتی برای معرفی دستاوردهای صنعتی ایران و تقویت روابط تجاری بین‌المللی است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، هفتمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۵)، امروز دوشنبه (هشتم اردیبهشت‌ماه)، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد و تا دوازدهم اردیبهشت ادامه دارد. در این رویداد تجاری بزرگ، بیش از ۲۰۰۰ شرکت و نمایندگان آنها از سراسر جهان به تهران آمده‌اند تا ضمن آشنایی با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران، به مذاکره و برقراری روابط تجاری با بزرگترین برندهای ایرانی در حوزه‌های مختلف صنعتی بپردازند.

در این دوره از نمایشگاه، بیش از ۸۰۰ شرکت بزرگ ایرانی به مدت پنج روز محصولات و دستاوردهای خود را به نمایش خواهند گذاشت. این رویداد که با هدف تسهیل تعاملات تجاری بین‌المللی و شبکه‌سازی برگزار می‌شود، میزبان ۲۵۰۰ تاجر از ۱۰۶ کشور و مقامات ۳۹ کشور جهان است. از جمله مهمانان ویژه این نمایشگاه می‌توان به دبیرکل‌های D۸، اکو، آیورا و شانگهای اشاره کرد.

محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، در خصوص نمایشگاه امسال گفت: «این نمایشگاه فرصتی استثنایی برای معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران و گسترش روابط تجاری با کشورهای مختلف جهان است.»

وی همچنین از افزایش چشمگیر تقاضا برای حضور در این نمایشگاه خبر داد و گفت: «بیش از ۴۰۰۰ تاجر از ۱۱۰ کشور برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند که شامل کشورهای مختلف از قاره‌های آسیا، اروپا، آفریقا، آمریکا و اقیانوسیه می‌شود.»

صدیف بیک‌زاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، نیز با اشاره به تحولات گسترده در زیرساخت‌ها و نحوه تعاملات بین‌المللی در نمایشگاه امسال، تأکید کرد: «تمام تلاش ما این است که فضای مناسبی برای برگزاری مذاکرات B۲B بین شرکت‌های ایرانی و هیئت‌های تجاری خارجی فراهم شود. امسال، نمایشگاه با برنامه‌ریزی دقیق‌تری نسبت به سال گذشته برگزار می‌شود و تغییرات زیادی در بخش محتوایی و زیرساختی داشته است.»

وی همچنین افزود: «در ماه‌های اخیر، دولت و رئیس‌جمهور توجه ویژه‌ای به صنعت نمایشگاهی داشته‌اند و این رویداد نمایانگر اهمیت فزاینده این صنعت در سیاست‌های کلان اقتصادی کشور است.» بیک‌زاده از افزایش فضای نمایشگاهی به میزان ۶ هزار متر مربع و تجهیز سالن‌ها به اینترنت پرسرعت برای تسهیل مذاکرات آنلاین خبر داد.

این نمایشگاه به عنوان بستری برای معرفی آخرین دستاوردهای صنعتی و فناوری‌های نوین ایرانی به بازارهای جهانی، همچنین فرصتی است برای تجار خارجی برای ورود به بازار ایران و برقراری همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود تاثیرات زیادی در توسعه روابط تجاری بین‌المللی کشور داشته باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.