گذار از Telcoبه Techco، استراتژی مبین نت در سال ۱۴۰۴
مدیرعامل شرکت ارتباطات مبیننت، گفت: طبق استراتژی کلی سال آینده، در تلاش هستیم تا به مسیر خود در گذار از یک اپراتور Telco به یک اپراتور Techco و فناوریمحور با سرعت و اهتمام بیش از پیشی ادامه دهیم و بر توسعه فناوریهای زیرساختی نوین، سرویسهای دیجیتال و راهکارهای هوشمندسازی متمرکز شویم.
به گزارش سیتنا به نقل از روابطعمومی مبیننت، در مراسم تولد ۱۶ سالگی مبیننت که در تاریخ یکم اسفندماه ۱۴۰۳ در سالن همایش ضرغام برگزار شد، برنامه و استراتژی این شرکت برای سال ۱۴۰۴ اعلام گردید.
شرکت ارتباطات مبیننت به عنوان یکی از پیشرانهای تحول دیجیتال در کشور و یکی از بازیگران اصلی هوشمندسازی صنایع و کسبوکارها، مسیر توسعه و حرکت خود را در راستای توسعه زیرساخت فناوری و ارائه محصولات و سرویسهای نوین بر اساس تکنولوژیهای روز دنیا قرار داده است.
علیرضا صیدی مدیرعامل شرکت ارتباطات مبیننت در این مراسم گفت: «مبیننت در طی سالهای فعالیتش، همواره به دنبال ارائه جدیدترین فناوریهای روز به مشتریان خود بوده است. این شرکت برای اولین بار، اینترنت ثابت بیسیم را در کشور ارائه کرد. پس از آن در سال ۹۵، مبیننت از تکنولوژی وایمکس به تکنولوژی TD-LTE مهاجرت کرد و همزمان با افزایش سهامداری همراه اول به سقف ۸۰ درصد، توسعه و ادغام شبکه TD مبیننت با شبکه FD همراه اول محقق شد و ثمره این تغییر موجبات گسترش پوشش شبکه اینترنت مبیننت در سطح کشور را فراهم کرد.
در راستای توسعه زیرساختهای ارتباطی جدید، مبیننت در سال ۱۴۰۲ به پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسبوکارها پیوست و از آن زمان به عنوان یکی از اپراتورهای دارای پروانهUNSP به فعالیت میپردازد.»
صیدی درباره دستاوردهای شرکت مبیننت توضیح داد: «حرکت بر لبه تکنولوژی و ورود به لایه فناوریهای جدید همواره یکی از اهداف اصلی مبیننت بوده و در راستای آن، سبد محصولات و سرویسهای مبیننت با در نظر گرفتن نیازهای روز کسبوکارها و صنایع تکمیل میشود. مبیننت در طول این سالها توانسته با ارائه کاملترین سبد سرویسها در حوزه B2B، رتبه دوم در بازار مشتریان سازمانی را از آن خود کند. در حال حاضر، بیش از ۶۰۰ هزار مشترک در حوزه مشتریان خانگی و سازمانی کسب کردهایم و در پروژه ملی فیبر نوری نیز موفق شدیم بیش از 3۵۰ هزار خانوار را تحت پوشش اینترنت فیبر نوری قرار دهیم.»
مدیرعامل مبیننت در ادامه سخنان خود درباره استراتژیها و برنامههای توسعهای شرکت توضیح داد و گفت: «زیرساخت فناوری اطلاعات برای یک اپراتور، عملکردی مانند موتور برای یک هواپیما دارد و زیرساخت فناوری اطلاعات بهروز نقش موتور محرک تحول دیجیتال را ایفا میکند. در این راستا، توسعه زیرساخت IT برای فرآیندهای داخلی و در مرحله بعد توسعه سرویسهای ارائهشده و ارزش افزوده برای سال آینده در دستور کار ما قرار دارد. توسعه ظرفیت شبکهTD-LTE و استفاده حداکثری از شبکه FD-LTE همراه اول از دیگر اهداف استراتژیک مبیننت میباشد. یکی از دیگر برنامههای اصلی توسعهای مبیننت در سال پیش رو، افزایش اتصال شبکه متقاضیان اینترنت فیبر نوری در کنار ایجاد پوشش تعهدی پروانه UNSP است.»
صیدی در پایان گفت: «مبیننت به عنوان یکی از اپراتورهای پیشران در مسیر تحول دیجیتال کشور، ورود به بازارهای جدید و توسعه محصولات مبتنی بر فناوریهای ابری و اینترنت اشیا را همواره در مسیر رشد خود قرار داده است. هوشمندسازی صنایع و معادن و پیادهسازی پروژههای Private 5G برای ایجاد ارتباطی امن و مطمئن برای صنایع زیرساختی کشور از دیگر اهداف ما برای سال جدید است. طبق استراتژی کلی سال آینده، در تلاش هستیم تا به مسیر خود در گذار از یک اپراتور Telco به یک اپراتور Techco و فناوریمحور با سرعت و اهتمام بیش از پیشی ادامه دهیم و بر توسعه فناوریهای زیرساختی نوین، سرویسهای دیجیتال و راهکارهای هوشمندسازی متمرکز شویم.»
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید