ارائهی خدمات بازار الکترونیک پست به تولیدکنندگان و فعالان رسانههای دیجیتال
مرکز توسعهی فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال و شرکت پست برای ایجاد و گسترش زمینههای همکاریهای دوجانبه در بخش ارائهی خدمات پستی در بخشهای الکترونیکی، فیزیکی و مالی به تولیدکنندگان و فعالان حوزهی رسانههای دیجیتال تفاهمنامهی همکاری امضا کردند.
به گزارش خبرنگار سیتنا، این تفاهمنامه با حضور "حسن علیزاده" رئیس مرکز توسعهی فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال و "محمدحسن کرباسیان" مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی به امضا رسید؛ که این تفاهمنامه ارائهی خدمات الکترونیکی در حوزهی محصولات رسانههای دیجیتال، سالم سازی فضای محتوای فروشگاههای اینترنتی فعال در حوزهی رسانههای دیجیتال و ایجاد نمایشگاه الکترونیکی محصولات فرهنگی و هنری در بازار الکترونیک پست را در برمیگیرد.
بر اساس این تفاهمنامه که برای مدت 3 سال و در 4 نسخه و 4 ماده تنظیم و مبادله شد طرفین بر همکاری در زمینهی ارائه خدمات الکترونیکی در سامانهی بازار الکترونیک پست – ebazar– متعهد شدند به این نحو که دو طرف بر درج لوگو و عبارت "این سامانه با همکاری مرکز توسعهی فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی شده است" در تمامی صفحات سامانه ebazar توافق کردند.
دراین راستا دو طرف برای کسب استعلام لازم برای تمامی فروشگاههای متقاضی دریافت خدمات معرفی و فروش در سامانهی بازار الکترونیک پست توافق کردند.
همچنین بر این اساس مقرر شد مرکز رسانههای دیجیتال نسبت به صدور مجوز فعالیت فرهنگی دیجیتال برای فروشگاههای معرفی شده از سوی پست بر اساس ضوابط اقدام کند.
به گزارش سیتنا، "حسن علیزاده" رییس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه رسانههای دیجیتال در این مراسم با بیان اینکه طی سه ماه گذشته متوجه فعالیتها و زیرساختهای خوب شرکت پست شدم که منجر به انعقاد این تفاهمنامه شد، گفت: یکی از مشکلات جدی در حوزهی نرمافزار ضعیف بودن شبکهی توزیع و فروش است که صنعت اینترنت در 20 سال اخیر فعالیتش تحولات زیادی داشته است.
وی با بیان اینکه هفتهی آینده شبکهی توزیع مویرگی محصولات دو هزار و 500 فروشگاه و هایپرمارکت به صورت اینترنتی و مجازی با همکاری وزارت ارشاد انجام میشود، دربارهی نمایشگاه مجازی که به زودی راهاندازی میشود، گفت: این نمایشگاه میتواند کمک خوبی در حوزهی مدیریت محصولات که با اعتبار بالا به دست مخاطب میرسد، باشد. هفتهی آینده شبکهی توزیع مویرگی محصولات دو هزار و فروشگاه و هایپرمارکت به صورت اینترنتی و مجازی با همکاری وزارت ارشاد انجام میشود.
وی با تاکید بر به روز رسانی و ارتقای سامانه ebazar بر اساس این تفاهمنامه و شناسایی فروشگاههای متقاضی دریافت خدمات در بازار الکترونیک پست، تصریح کرد: بر اساس این تفاهمنامه مقرر شد نظارت مرکز توسعهی فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال بر تمامی محصولات ارائه شده در سامانهی ebazar بر اساس فهرست مصادیق محتوای مجرمانه صورت گیرد.
علیزاده با بیان اینکه بر اساس این تفاهمنامه دو طرف برای انجام فعالیتهای متنوع تبلیغی و ترویجی از قبیل تلویزیونی و محیطی برای سامانهی ebazarهمکاری خواهند کرد، ادامه داد: بازار الکترونیک پست پشتوانهی شبکه توزیع محصولات نرم افزاری و رسانههای دیجیتال خواهد بود و با راه اندازی شبکهی مویرگی محصولات نرم افزاری شاهد آن خواهیم بود که تمامی خدمات به موقع و با اطمینان از طریق پست به دست متقاضی برسد.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال سالم سازی فضای محتوای فروشگاههای اینترنتی و حضور سامانهی ebazar را در نمایشگاه رسانههای دیجیتال از دیگر مفاد این تفاهمنامه اعلام کرد.
به گزارش سیتنا، در این مراسم همچنین "محمدحسن کرباسیان" مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به دو میلیون کالا بدین صورت خرید و فروش شد و جالب است بدانید استقبال خوبی در روستاها انجام شد، گفت: در سالهای گذشته سرویسهایی الکترونیکی از سوی سایت شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ارائه شد که از آخرین فعالیتها میتوان کارت پستال الکترونیکی و سامانهی خرید مختلف در سراسر کشور در این سایت ثبتنام و کالاهای خود را در این سایت عرضه کردند که مردم سراسر کشور میتوانند از طریق این دامین نسبت به کالای مورد نظر خود اقدام کنند.
وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با کمک مرکز توسعهی رسانههای دیجیتال و گسترش محصولات آن خانوادهها با امنیت بالایی محصولات خود را سفارش دهند.
وی با اشاره به استقبال و فروش خوب محصولات رسانههای دیجیتال گفت: این طرح از سوی مرکز توسعهی رسانههای دیجیتال مطرح شده و امروز منجر به انعقاد این قرارداد شده است.
کرباسیان با بیان اینکه بخش زیادی از کالاها که خرید و فروش اینترنتی میشوند، شامل نرمافزارهای متعدد است که میتواند بخش خوبی از بازار الکترونیک متعلق به رسانههای دیجیتالی باشد، به توضیح فعالیتهای الکترونیکی سایت این شرکت پرداخت.
وی در ادامه با بیان اینکه حجم اطلاعات شرکت پست قابل توجه است، چرا که ترافیک این شرکت به 800 میلیون میرسد، گفت: امیدواریم در حوزهی خدمات دولت الکترونیک همچون قراردادی که با وزارت نفت داشتیم که نزدیک به 60 باجه آنلاین فراهم شده خدماتی از این قبیل ارائه دهیم.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید