کدخبر :3128 پرینت
17 تیر 1391 - 17:00

تعیین ارتفاع مجاز ساختمان‎ها در امتداد امواج رادیویی مراکز مخابراتی کشور

متن خبر

هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی میزان ارتفاع مجاز ساختمان‎ها در امتداد امواج رادیویی مراکز مخابراتی زیرساخت کشور را تعیین کرد.

به گزارش سیتنا، مهندس «مجید خباز» سرپرست دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت، افزود: بر اساس این مصوبه، ساختمان‎های با فاصله‎ی هوایی کمتر از 200 متر از مراکز مخابراتی در شهر تهران، ارتفاع بلندترین نقطه‎ی ساختمان کمتر از 27 متر و در سایر شهرها، ارتفاع بلندترین نقطه‎ی ساختمان کمتر از 17 متر تعیین شده است.

مهندس خباز افزود: بر این اساس، ساختمان‎های با فاصله‎ی هوایی 200 متر تا 700 متر از مراکز مخابراتی در شهر تهران، ارتفاع بلندترین نقطه‎ی ساختمان کمتر از 33 متر و در سایر شهرها، ارتفاع بلندترین نقطه‎ی ساختمان کمتر از 23 متر تعیین شده است.

سرپرست دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، ساختمان‎های با فاصله‎ی هوایی بیشتر از 700 متر از مراکز مخابراتی در شهر تهران، ارتفاع بلندترین نقطه‎ی ساختمان کمتر از 40 متر و در سایر شهرها، ارتفاع بلندترین نقطه‎ی ساختمان کمتر از 30 متر  تعیین می‎شود.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین دولت، شورایعالی شهرسازی و معماری ایران را موظف کرده است تا ضوابط مربوط را برای لحاظ در طرح‎های جامع شهری و یا اصلاح آن‎ها، به شهرداری‎های سراسر کشور ابلاغ کند.

مهندس خباز تصریح کرد: بر این اساس، شهرداری‎ها نیر مکلفند؛ قبل از صدور هر گونه مجوز ساخت و ساز خارج از چارچوب بندیک، تایید لازم را از شرکت ارتباطات زیر ساخت اخذ کنند.

سرپرست دفتر روابط عمومی و امور بین الملل  شرکت ارتباطات زیرساخت، تاکید کرد: بر اساس مصوبه دولت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز موظف شده است؛ ظرف سه ماه پس از ابلاغ این مصوبه، نشانی مراکز مخابراتی زیرساخت را با ذکر موقعیت به شهرداری‎های سراسر کشور اعلام کند.

مهندس خباز توضیح داد: بر اساس مفاد ماده‎ی 36 اساسنامه‎ی شرکت ارتباطات زیرساخت  برای جلوگیری از مسدود شدن مسیرهای رادیویی که در سال های قبل بر اثر ایجاد موانع  از جمله ساختمان‎های بلندمرتبه ، در مقابل آنتن های های منصوبه ایجاد شده است، این پیشنهاد از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت تهیه  و پس از تایید موانع ذیربط برای اجرا ابلاغ شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.