اقدامات رگولاتوری برای مقابله با مزاحمتهای ارتباطی
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: ضوابط لازم برای پیشگیری از مزاحمتهای ارتباطی تدوین و به اپراتورها ابلاغ شده است، همچنین ابزارهای شناسایی و برخورد با افرادی که از شبکههای ارتباطی سوءاستفاده میکنند، در دستور کار قرار دارد.
به گزارش سیتنا، حمید فتاحی در گفتوگو با مهر گفت: ضوابط لازم برای پیشگیری از مزاحمتهای ارتباطی تدوین و به اپراتورها ابلاغ شده است. همچنین ابزارهای شناسایی و برخورد با افرادی که از شبکههای ارتباطی سوءاستفاده میکنند، در دستور کار قرار دارد.
فتاحی تأکید کرد که این سازمان با جدیت به دنبال ارتقای کیفیت شبکه و دسترسی کاربران به اینترنت پرسرعت است.
وی افزود: برنامههایی در کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت، از جمله توسعه شبکه فیبرنوری و مقابله با پیامها و مزاحمتهای ارتباطی در حال اجرا است و نتایج این اقدامات به زودی به اطلاع مردم خواهد رسید.
حمید فتاحی پیش از این نیز با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره ممنوعیت تماسهای صوتی تبلیغاتی گفت: به منظور حفاظت از حقوق کاربران در حوزه ICT، مقررات حاکم بر ارائه خدمات محتوای صوتی ارزشافزوده تبلیغاتی تصویب شده که براساس آن تماسهای تبلیغاتی صوتی ممنوع است.
وی با تاکید بر برخورد با متخلفان از سوی رگولاتوری افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تمامی دارندگان پروانه ارایه خدمات تلفن همراه موظف شده اند سامانه تشخیص تماسهای صوتی تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته را مطابق با ضوابط ابلاغی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راهاندازی کنند و مانع از راهیابی اینگونه تماسها در شبکه خود شوند.
فتاحی خاطرنشان کرده بود: علاوه بر این، اپراتورها موظفند سامانه کشف تخلف پیامکی خود را راهاندازی و سیمکارتهای متخلف را شناسایی و آنها را مسدود کنند. کاربران نیز میتوانند با مراجعه به سامانه ۱۹۵ به آدرسcra.ir ۱۹۵. شکایت خود را درباره دریافت پیامکهای تبلیغاتی و همچنین تماسهای صوتی تبلیغاتی ثبت کنند تا از این طریق به شکایت آنها رسیدگی شود.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید