وی با اعلام برنامههای معاونت فناوری اطلاعات برای تحقق پروژه یک میلیون اتصال فیبر نوری در تشریح این برنامهها گفت: تحول در روش فروش سرویس از مدل امکانسنجی به مدل محصولات آماده، امکان ثبت نام تمامی سرویسهای مخابراتی و پیگیری آخرین وضعیت واگذاری سرویس را از طریق سامانه “مخابرات من” است.
وی افزود: امکان ثبت و درخواست بر اساس موقعیت مکانی طی مراحل بصورت خودکار در سامانههای پشتیبان انجام میشود.
وی در تشریح مدیریت شبکه در حوزه فناوری اطلاعات گفت: پیادهسازی زیرساخت یکپارچه شبکه، تفکیک شبکه CT و IT، ارتقاء سطح تخصصی پرسنل شبکه، بهینهسازی بخش پسیو شبکه فناوری، بهسازی بستر ارتباطی بین مراکز و ساختمانها، پیادهسازی استانداردهای امنیتی تجهیزات و شبکه از جمله آنهاست.
وی افزود: رصد یکپارچه تمامی تجهیزات و شبکه فناوری منطقه، مدیریت یکپارچه دارایی فناوری اطلاعات انجام نگهداری پیشگیرانه از دیگر فعالیت این حوزه در بخش مدیریت شبکه است.
معاون فناوری اطلاعات افزود: بهمنظور ساماندهی و مدیریت یکپارچه اطلاعات هویتی افرادی که بهنوعی با شرکت مخابرات ایران در تعامل هستند سامانه سکوی “آشنا” ایجاد شده است.
معاون فناوری شرکت مخابرات ادامه داد: نقطه ورود به این سکو، داشتن یک کد دعوت و طیکردن فرایند احراز هویت از طریق اسکن کارت ملی، مطابقتدادن مشخصات افراد با اطلاعات ثبت احوال و اجرای KYC است.
وی همچنین افزود: شناسه آشنا، یک شماره تلفن مخابراتی است که بهعنوان شناسه افراد حقیقی در همه سامانههای مخابرات و سامانههای طرف قرارداد مخابرات مورد استفاده قرار خواهد گرفت و هر شخص میتواند نسبت به تعریف کسبوکارهای خود در سامانه آشنا اقدام کرده و تعدادی نماینده برای مدیریت آن کسبوکار تعریف کرده و برای هر نماینده سطح دسترسی و مدیریتی مشخصی را تعریف کند.
سیدصالحی، جانمایی تجهیزات پسیو و اکتیو، ایجاد مسیرهای حفاری (کانالی، خاکی و ترینچر) و عبور کابل (فیبر) از مسیرهای درجشده، کربندی فیبرها را با استفاده از مفصل و برنچهای مندرج در حفاری جهت ارائه طرح را از جمله فعالیتهای سامانه طراحی شبکه مخابراتی عنوان کرد و گفت: بخشی از طرح که به عنوان طرح داخل ساختمان توسط پیمانکار ایجاد و اجرا میشود در آینده نزدیک با ارائه ابزار فلور پلن و درج طرح داخلی در آن، پیوست طرح کنونی خواهد شد.
معاون فناوری اطلاعات، از جمله فعالیتهای فناوری اطلاعات در ارتباط با مناطق را ارزیابی و نیازسنجی، نصب و راهاندازی و استقرار، مدیریت چرخه عمر خدمات، بهبود مستمر و تداوم خدمات در حوزههای زیرساخت فناوری اطلاعات شامل شبکه فناوری اطلاعات، مراکز داده و کلاینتهای کاربران اعلام کرد.
وی همچنین با تشریح فعالیتهای حوزه فناوری اطلاعات در مدیریت مرکز داده تصریح کرد: آموزش، ارتقاء سطح علمی و توسعه فردی پرسنل نگهداری مرکز داده، پیگیری آمادهسازی ساختمان و تأسیسات مرکز داده منطقه، پیگیری تأمین تجهیزات اکتیو و پسیو، نظارت بر راهاندازی تجهیزات اکتیو و اجرای پسیو و ارائه خدمات و نگهداری مرکز داده از جمله این فعالیتهاست.
معاون فناوری اطلاعات در بخش سامانههای فناوری اطلاعات درمناطق مخابراتی با اشاره به پاسخگویی خدمات فناوری اطلاعات در زمینه مشارکت در پیادهسازی مرکز تماس یکپارچه فناوری اطلاعات، بهرهبرداری از امکانات پنجره واحد خدمات فناوری اطلاعات (۳۰۱۷٫tci.ir) و حفظ نیروهای فناوری مناطق جهت طرحهای کلان منطقهای فناوری اطلاعات گفت: ایجاد تمرکز نیروهای فناوری منطقه بروی وظایف و مأموریت فناوری اطلاعات، برقراری دسترسی بهرهبرداران سامانهها (در حوزههای مربوطه) به پنلهای گزارشگیری و عملیاتی از دیگرموارد پاسخگویی این حوزه در مناطق است.
وی مأموریت اصلی حوزه معاونت فناوری اطلاعات را بهینهسازی و بهرهوری در ایجاد ارزشهای روزافزون برای تمام ذینفعان دانست و ادامه داد: از طریق جاریسازی کلانروندهای فناوری با پیشرانی فناوری اطلاعات بهمنظور ایجاد فرصتهای جدید، پاسخ به نیازمندیها و حل چالشهای موجود و آتی سازمان بر پایه ارزشهای یکپارچگی، خدمتمحوری، چابکی، سادگی و غیرمتمرکز بودن در همه شئون است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید