کدخبر :309732 پرینت
07 آبان 1403 - 22:39

استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل ترافیک تهران

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برای مدیریت ترافیک از هوش مصنوعی استفاده خواهیم کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سردار سید ابوالفضل موسوی‌پور طی اظهاراتی گفت: ما در پلیس تهران بزرگ قصد داریم از هوش مصنوعی برای کنترل و مدیریت بهتر ترافیک تهران استفاده کنیم و در حال انجام مطالعات این طرح هستیم.

وی افزود: ما قصد داریم برای اجرای یک طرح هوشمند جدید، برای شهروندان این امکان را فراهم کنیم که وقتی وارد سایت یا درگاه پلیس راهور شدند؛ با وارد کردن مبدا و مقصد خود در این درگاه، از اطلاعات در طول مسیر باخبر شوند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: به عنوان مثال اگر تصادفی باعث ترافیک شده، راهی مسدود یا بسته شده، درختی سقوط کرده و غیره افراد از این اتفاقات با خبر شده و وارد این مسیرها نشوند.

موسوی‌پور گفت: همچنین از طریق همین سایت بتوانند مسیرهای جایگزین را نیز پیدا کنند تا ترافیک آن مسیر، بیشتر نشود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: مطالعات طرح استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل و مدیریت بهتر ترافیک تهران آغاز شده و حداکثر تا یک سال دیگر، این طرح نیز اجرایی می شود.

سیتنا اضافه می کند؛ اظهارات رئیس پلیس راهور تهران درباره امکان فراهم سازی این طرح در حالی است که شهروندان بسیاری از کشورها از سرویس گوگل‌مپ که تمامی این امکانات را در اختیار دارد، استفاده می‌کنند اما به دلیل تحریم‌ها، امکان استفاده از سرویس گوگل‌مپ در داخل مرزهای ایران وجود ندارد.

در سال‌های اخیر اپ‌های دیگری مانند "نشان" و "بلد" در ایران جایگزینی برای گوگل مپ و ویز شدند، اما رئیس پلیس راهور تهران گفته است، از این برنامه‌ها نیز قصد استفاده ندارند و پلیس راهور تصمیم دارد، به صورت "تخصصی‌تر" این امر را دنبال کند.

انتهای پیام 

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.