کدخبر :309419 پرینت
01 آبان 1403 - 11:52

الزام شهرداری‌ ها به صدور مجوز حفاری و نصب تجهیزات فیبرنوری در مدت ۱۵ روز

بر اساس تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۴، به منظور تسریع و تسهیل سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در توسعه فیبرنوری، شهرداری، وزارت راه‌ و شهرسازی و سایر دستگاه‌ های اجرایی مکلفند مجوز حفاری و نصب تجهیزات در معابر شهری و معابر خارج از شهر را حداکثر ۱۵ روز پس از دریافت تقاضای اپراتور و با رعایت شرایط و ضوابط و تعرفه های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مسعود پزشکیان امروز (سه‌شنبه، اول آبان ماه) ‌پس از حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و ایراد سخنانی، بخش نخست لایحه بودجه ۱۴۰۴ را به هیات رئیسه مجلس تقدیم کرد.

بر اساس ماده واحده بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ کل کشور متشکل از چهار زیربخش شامل «احکام»، «سقف منابع بودجه عمومی دولت»، «ترازهای عملیاتی، سرمایه‌ای و مالی» و «فروض برآورد منابع و مصارف» است. از حیث منابع و مصارف بودجه کل کشور بالغ بر یکصد و هجده میلیون و نهصد و شصت و شش هزار میلیارد (۱۱۸,۹۶۶,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال است.

برپایه این گزارش، تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۴ مربوط به صنعت، معدن و ارتباطات است. شناسه بودجه‌ای (۷۰۴۶ ب) به این نکته اشاره دارد که به منظور تسریع و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه تار (فیبر نوری کشور)، شهرداری‌های سراسر کشور و وزارت راه‌وشهرسازی و سایر دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند مجوز حفاری و نصب تجهیزات در معابر شهری و معابر خارج از شهر را حداکثر ۱۵ روز پس از دریافت تقاضای کارور اپراتور معرفی شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با رعایت شرایط و ضوابط و تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه کنند.

همچنین در این بخش اشاره شده که به منظور اجرای ماده ۶۵ قانون برنامه هفتم پیشرفت، همه دستگاه‌های مشمول در این ماده موظف هستند حداکثر در مدت ۳۰ روز مجوز حفاری و همچنین بهره‌برداری از زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات در اختیار خود را به اپراتور معرفی شده توسط وزارت ارتباطات ارائه کنند.

پروژه ملی فیبرنوری از بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ در کشور آغاز شد تا به واسطه این نهضت، پوشش فیبرنوری برای ۲۰ میلیون خانوار کشور ایجاد شود. تا کنون بیش از هشت میلیون پوشش ایجاد شده است و وزارت ارتباطات دولت چهاردهم این پروژه را دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.