کدخبر :309363 پرینت
30 مهر 1403 - 10:42

راه اندازی صندوق توسعه نوآوری در صنعت ساختمانی شیلی

سازمان آموزش فنی متوسطه و اتاق ساخت و ساز شیلی، صندوق توسعه نوآوری در ساخت و ساز و صنعت ساختمانی شیلی را راه اندازی کرد که هدف از این اقدام ارتقای آموزش در زمینه‌ های نوآوری و فناوری و توسعه منابع در بخش صنعت ساختمان است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، هدف از راه اندازی صندوق توسعه نوآوری در صنعت ساختمانی شیلی ارتقای آموزش در زمینه‌ های نوآوری و فناوری و توسعه منابع در بخش صنعت ساختمان است. 

توضیح اینکه اقتصاد شیلی با رشد اقتصادی دو درصدی مواجه است، رقمی‌که کمتر از میزان لازم برای حفظ سرعت پایدار برای دستیابی به توسعه است.

این صندوق تلاش دارد که با جذب استعدادها، ارتقای توسعه مهارت ها و تشویق به حفظ کارگران در صنعت، پایداری در صنعت ساخت و ساز را حفظ کند.

صنعت ساخت و ساز یک حوزه کلیدی برای توسعه شیلی است. این بخش بین شش تا هفت درصد به تولید ناخالص داخلی کمک می‌کند و حدود 750 هزار نفر در آن اشتغال دارند.

به دلیل رشد اندک اقتصادی، این صنعت با چالش های مهمی‌به ویژه در زمینه منابع و سرمایه‌های انسانی مواجه است. امروزه نزدیک به هشت درصد از کارگران ماهر در اقتصاد متعلق به صنعت ساختمان هستند که نشان دهنده فرصتی برای تقویت رشد استعدادها در این بخش و در نتیجه رشد صنعت است.

تنها 14 ممیز چهار درصد  از شرکت های این بخش از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کنند و 40 درصد از شرکت های ساختمانی کمبود نیروی کار واجد شرایط را یکی از مشکلات اصلی خود می دانند.

به این ترتیب، این ابتکار به دنبال تأمین مالی پروژه‌هایی است که نتایج، داده‌ها و روش‌های مشخصی را برای بهبود شیوه‌های صنعت ارائه می‌دهند و درصدد است که صنعت ساخت و ساز را به  موتور رشد شیلی تبدیل کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.