کدخبر :309313 پرینت
29 مهر 1403 - 13:05

ببینید | مدیرعامل ایرانسل: VPNها بار اضافی روی شبکه اپراتورها ایجاد کرده است

مدیرعامل ایرانسل، گفت: به استناد آمار، دو سوم مشترکان از VPNها استفاده می‌کنند، VPNها بار اضافی روی شبکه اپراتورها ایجاد کرده است، استفاده از VPNها مشکلات امنیتی، فنی و اقتصادی برای اپراتورها و کاربران ایجاد کرده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا در نشست خبری تولد ۱۸ سالگی این اپراتور پیرامون میزان مصرف مشترکان ایرانسل از فیلترشکن ها، گفت: وزیر ارتباطات اخیرا اعلام کردند که میزان مصرف مشترکان از فیلترشکن ها حدود دو سوم است که ما هم از این آمار مستثنی نیستیم، بنابراین می توان گفت حجم بالایی از مشترکان از فیلترکشن ها استفاده می کنند.

وی، ادامه داد: استفاده از VPNها چند مشکل ایجاد کرده است، یکی به لحاظ امنیتی است، زمانی که کاربر از آن استفاده می‌کند و دیتا روشن باشد، دیتا مصرف می شود و لذا باید اپراتور توسعه اضافی هم داشته باشد. 

وی خاطرنشان کرد: استفاده از فیلترکشن ها هم از نظر فنی و از نظر اقتصادی به ضرر اپراتورها و کاربران است.

مدیرعامل ایرانسل پیرامون موفقیت طرح نیم بها برای ترافیک داخلی، گفت: ترافیک نیم بها برای سایت‌های داخلی و ترافیک یک سوم بها برای پیام رسان‌های داخلی، صرفا در ایران اجرا شده است، این طرح به جهت اینکه محتواهای داخلی تولید شود موفق نبوده و نتیجه مدنظر را نداشته است.

عباسی آرند، گفت: پیشنهاد طرح جایگزین داشتیم و به مرکز ملی فضای مجازی هم ارائه دادیم تا ترافیک داخل تمام بها حساب شود و درآمد دیتا به تولیدکننده محتوا داده شود.

خبرنگار: زهرا طاهری

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.