کدخبر :3091 پرینت
12 تیر 1391 - 15:23

عرضه‎ی عینکى با دوربین فیلمبردارى و امکان اتصال به اینترنت + تصویر

متن خبر

شرکت گوگل بازاریابى براى نوعى عینک ابتکارى را آغاز کرده است که در آن هم دوربین فیلمبردارى هست و هم امکان اتصال به شبکه‎ی اینترنت. به عبارت دیگر، حالا مى توان فقط با دیدن نوک دماغ، آینده نگرى کرد و با حساب و کتاب دقیق مسایل را ارزیابى نمود.

به گزارش سیتنا به نقل از العربیه، گوگل این "ابتکار" را که هنوز نمى توان اسمش را "کالا" گذاشت، در سانفرانسیسکو به نمایش گذاشت. کارشناسان مى گویند که تا دو سال دیگر باید منتظر بود تا چنین "کالایى" به بازار بیاید و در دسترس علاقه مندان قرار گیرد.

مسئولان شرکت گوگل در همایش سالانه "دستاوردهاى الکترونیک" در سانفرانسیسکو طرح راه اندازى فناورى ابتکارى خود را براى کارشناسان توضیح دادند.

در همین همایش چند چترباز براى ارایه کارآیى محصول جدید گوگل، هنگام فرود آمدن به سوى زمین به تصویر بردارى با عینک هاى جدید این شرکت پرداختند.

جالب آنکه تصاویر گرفته شده از بالا، به طور مستقیم براى علاقه مندان حاضر در همایش، به نمایش در مى آمد. تا اینکه این افراد بالاى پشت بام سالن همایش فرود آمدند.

حاضران موجود در همایش نمونه هاى عینک را که "اکسپلورر" نامیده شده است، مشاهده کردند. این محصول را مجموعه "گوگل گلاس" تولید و ارایه کرده است.

گفته مى شود که بهاى هر عینک اکسپلورر 1500 دلار خواهد بود. شرکت سازنده مى گوید که محصول خود را در سطح محدودى در آغاز سال 2013 ارایه خواهد کرد، و یک سال بعد، نسخه عمومى تر آن را در اختیار همگان قرار خواهد داد.

عینک هاى ساخت گوگل گلاس داراى یک دوربین فشرده و یک میکروفن است و با سیستم "واى فاى" یا بلوتوث قابلیت اتصال به شبکه اینترنت را نیز دارد.

شیشه هاى کوچکى که بر روى شیشه هاى عینک نصب شده اند، مى توانند پیام هاى الکترونیکى کوتاه را نشان دهند. کارشناسان گوگل مى گویند که بر روى "ابتکار" خویش کار بیشترى خواهند کرد، تا حد اعلاى فناورى ممکن را در آن به کار گیرند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.