کدخبر :308814 پرینت
19 مهر 1403 - 09:25

ممنوعیت توصیه‌ نویسی توسط بات‌ های سایبری در آمریکا

بر اساس اعلام کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، استفاده از بات‌ های سایبری برای نوشتن توصیه و نقدهای جعلی برای محصولات آنلاین و بازاریابی غیرقانونی شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، «کمیسیون تجارت فدرال» آمریکا استفاده از بات‌ های سایبری برای نوشتن توصیه و نقدهای جعلی برای محصولات آنلاین و بازاریابی را غیرقانونی کرد. این قانون که از 21 اکتبر اجرایی خواهد شد، استفاده از توصیه‌های دروغین، شامل نقدهایی که توسط هوش مصنوعی تولید شده‌اند یا توسط افرادی نوشته شده‌اند که هیچ تجربه واقعی استفاده از محصول یا خدمات را ندارند، را ممنوع می‌کند.

این قانون همچنین کمپانی‌ها را از پرداخت برای نگارش توصیه‌های مثبت یا منفی یا سرکوب نقدهای منفی واقعی منع می‌کند. این اقدام در ادامه تلاش‌های دولت بایدن-هریس برای بهبود حمایت از مصرف‌کنندگان و هدف قرار دادن شیوه‌هایی است که بر کیفیت زندگی آمریکایی‌ها تاثیر منفی می‌گذارد.

این قانون برای تمرکز بر روی اشکال بسیار فریبنده‌ تقلب‌کاری طراحی شده است، مانند شرکت‌هایی که نقدهای جعلی منتشر می‌کنند یا توصیه‌هایی که در آنها روابط مالی نویسنده با کمپانی فاش نمی‌شود.

کسب‌وکارهایی که این قانون را نقض کنند، ممکن است با جریمه‌های مدنی تا سقف 51744 دلار به ازای هر تخلف مواجه شوند، و همچنین ممکن است ملزم به بازپرداخت به مصرف‌کنندگان آسیب‌دیده‌ بشوند.

کمیسیون تجارت فدرال سال‌هاست که شیوه‌های فریبنده‌ توصیه‌نویسی را هدف گرفته است. در سال 2019 یک شرکت مراقبت از پوست به خاطر ارسال توصیه‌های جعلی نوشته‌شده توسط کارمندانش جریمه شد. در سال 2020 نیز یک شرکت چای‌فروشی به اتهام استفاده از اینفلوئنسرهای اینترنتی تحت پیگرد قرار گرفت.

قانون جدید به طور کامل‌تر به چنین شیوه‌هایی می‌پردازد و نه تنها توصیه‌های جعلی را ممنوع می‌کند، بلکه شرکت‌هایی که توصیه‌ها را در پلتفرم‌های خود نمایش می‌دهند را نیز مجازات می‌کند.

قانون نهایی همچنین شامل ممنوعیت‌هایی درباره توصیه‌های داخلی از سوی مدیران و کارمندان شرکت است که بدون افشای مناسب منتشر می‌شوند. علاوه بر این، شرکت‌ها از ادعای نادرست مبنی بر اینکه وبسایت‌های توصیه‌کننده آنها نظرات مستقل ارائه می‌دهند، منع می‌شوند.

کمیسیون به کمپانی‌ها توصیه می‌کند تا برای اطمینان از رعایت قوانین، سیاست‌ها و رویه‌های خود را در زمینه توصیه‌های مصرف‌کنندگان بازبینی کرده و توصیه‌ها را پیش از انتشار بررسی کنند تا از نقض قانون جلوگیری کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.