کدخبر :308671 پرینت
16 مهر 1403 - 16:07

جستجو از طریق فیلمبرداری؛ جدیدترین قابلیت هوش مصنوعی گوگل

گوگل از جدیدترین قابلیت خود رونمایی کرد که به افراد این امکان را می‌دهد تا با ویدیو گرفتن در اینترنت به کمک هوش مصنوعی اطلاعات مد نظر خود را جستجو کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، این جستجوی ویدیویی به کاربران اجازه می‌دهد که دوربین گوشی خود را به سمت هر چیزی بگیرند، در مورد آن سوال بپرسند و نتایج جستجو را دریافت کنند.

درحال حاضر تمامی کاربران سیستم‌عامل‌های اندروید و آیفون در سراسر جهان می‌توانند با فعال‌ کردن گزینه «ای‌آی اورویوز» (AI Overviews/مرور هوش‌ مصنوعی) در اپلیکیشن گوگل خود، به این ویژگی دسترسی پیدا کنند، اما فعلا تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی خواهد کرد.

لیز رید، رئیس جستجوی گوگل، می‌گوید که این قابلیت جدید به افراد اجازه می‌دهد به‌راحتی درباره دنیای اطرافشان سوال بپرسند. او برای مثال گفت فردی را هنگام بازدید از آکواریوم‌ تصور کنید که ممکن است بخواهد بداند که چرا برخی ماهی‌ها هماهنگ و باهم شنا می‌کنند. آن شخص به‌جای اینکه مجبور باشد برای یافتن اطلاعات درباره ماهی‌ها جستجو و پرسش را تایپ کند، با ویژگی جدید می‌تواند دوربین گوشی را به سمت آن‌ها بگیرد، یک کلیپ کوتاه ضبط کند و سوالش را با صدای بلند بپرسد.

هوش مصنوعی گوگل ویدیو را تحلیل، ماهی‌ها را شناسایی و سپس سوال را با آن ترکیب می‌کند تا نتایج جستجو ارائه شود.

گوگل در زمینه بهبود شرایط جستجو در اینترنت در زمینه‌هایی دیگر نیز فعال بوده و علاوه بر ارتقای سطح کیفی در نتایج خریدهای اینترنتی و بررسی‌ اطلاعات و قیمت‌گذاری فروشندگان، در حال معرفی رقیبی برای اپلیکیشن شناسایی موسیقی«شازم» (Shazam) اپل است.

این ابزار رقیب که از طریق «حلقه جستجو» (Circle to Search) در دستگاه‌های اندرویدی قابل دسترسی است، به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون خروج از اپلیکیشن، آهنگ‌ها را از یک وب‌سایت یا برنامه‌ای که در حال پخش است، شناسایی کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.