عارف افزود: بهره برداری صحیح از فناوریهای جدید در عرصه مدیریت این شبکهها مهم و ضروری به شمار میرود و در یک چنین چارچوبی است که باید از ضرورت دیجیتال سازی کریدورهای حمل و نقل به مثابه رکنی اساسی در تحقق چهار آزادی مورد بحث صحبت کرد.
وی با ابراز خوشحالی نسبت به تصویب نقشه راه دیجیتالسازی حمل ریلی بار در تعاملات با چین و ازبکستان از سوی اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بیان داشت: امیدواریم که این الگو در خصوص همکاریهای چند جانبه ریلی میان جمهوری اسلامی ایران و اعضاء اتحادیه در راهگذر بینالمللی شمال-جنوب نیز به وقوع پیوسته و عملیاتی شود.
معاون اول رئیسجمهور با اعلام آمادگی از سوی جمهوری اسلامی ایران برای همکاریهای مشترک در این زمینه، تاکید کرد: یکی دیگر از جنبههای دیجیتالی سازی که میتوان تضمین کننده تحقق چهار آزادی باشد، در سطح حاکمیت و دولتهای عضو اتفاق میافتد و با حکمرانی دیجیتال در ارتباط است، حکمرانی دیجیتال در تصمیمات رویهها و خدمات دولتی موجب ارتقای کیفیت و کاهش پیچیدگی و تاثیرات منفی عوامل انسانی میشود که این نتایج نقشی محوری در تضمین تحرک آزادانه سرمایه و نیروی کار میان کشورهای عضو خواهند داشت.
عارف افزود: جمهوری اسلامی ایران از دو دهه پیش و به فراخور تحولات در عرصه فناوری تلاش نموده است تا حکمرانی دیجیتال را در سطوح مختلف به عنوان یکی از دستور کارهای خود بگنجاند و از همین رو تجارب فراوانی را در سطح ملی کسب نموده است که از آخرین تلاشها در این خصوص میتوان به طراحی سامانه جامع تجارت اشاره کرد.
وی از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد هم افزایی میان دولتهای عضو و بهره برداری از ظرفیتهای موجود در بخش خصوصی هر کشور با موضوع حکمرانی دیجیتال خبر داد و تصریح کرد: با توجه به درخواست عضویت ناظر جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، تمایل دارد مشارکت خود با کشورهای عضو را در سطح دوجانبه و چندجانبه به شکلی نظام مند گسترش بخشد و همکاریها در حوزه اقتصاد دیجیتال قطعاً جایگاهی محوری در این عرصـــه خواهند داشت.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید