کدخبر :308282 پرینت
08 مهر 1403 - 15:37

نماینده مجلس: نباید برای واردات گوشی آیفون از ارز دولتی استفاده شود

نایب‌ رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ارز برای واردات گوشی آیفون از طریق منابعی غیر از ارز دولت تأمین شود، به نظر من اشکالی ندارد، اما با این‌ وجود معتقدم که نباید برای واردات گوشی آیفون از ارز دولتی استفاده شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، حسینعلی حاجی‌ دلیگانی در گفت‌وگو با تسنیم، با تأکید بر ضرورت صیانت از منابع ارزی کشور از طریق ممنوعیت واردات کالا‌های لوکس و غیرضروری گفت: منابع ارزی کشور با زحمات بسیار زیادی از طریق صادرات نفتی و غیرنفتی به دست می‌آید؛ لذا، دولت نباید آن را با سهل‌انگاری خرج کند. از این منابع باید برای واردات کالا‌های اساسی موردنیاز مردم؛ مانند دارو، اقلام خوراکی، مواد اولیه صنعتی و همچنین کالا‌هایی که مشابه داخلی ندارد، استفاده شود.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس همچنین درباره تخصیص ارز برای واردات گوشی آیفون اظهار کرد: اگر ارز این کالا از طریق منابعی غیر از ارز دولت تأمین شود، به نظر من اشکالی ندارد، اما بااین‌وجود معتقدم که نباید برای واردات گوشی آیفون از ارز دولتی استفاده شود.

وی همچنین در پایان سخنان خود، پیرامون تأمین ارز صنایع و رفع مشکل ارزی آنها هم گفت: تأمین ارز موردنیاز تولیدکنندگان و واردات قطعات و ماشین آلا صنعتی یک امر ضروری است؛ لذا، دولت جدید موظف است که در زمینه تأمین بخش تولید همکاری و تعامل گسترده‌ای با صنعتگران بخش خصوصی داشته باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.