کدخبر :308058 پرینت
04 مهر 1403 - 09:10

تور مشهد از شیراز، رزرو تور با بهترین قیمت در ندابال آسمان

مشهد و شیراز دو شهر بزرگ و توریستی در ایران هستند که هر ساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا به آنها سفر می‌کنند.

متن خبر

گزارش آگهی/ مشهد و شیراز دو شهر بزرگ و توریستی در ایران هستند که هر ساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا به آنها سفر می‌کنند. آژانس‌های هواپیمائی تورهای بسیار متنوعی به مقصد شهرهای مختلف برگزار می‌کنند تا مردم بتوانند با کمترین هزینه‌ها سفر لذت بخشی داشته باشند. هزینه این تورها براساس پارامترهای مختلفی تعیین می‌شود که در ادامه آنها و تمامی مسائلی که در قیمت تور شیراز به مشهد تاثیر دارند را برای شما بیان می‌کنیم.

عوامل تعیین کننده قیمت تور

همان طور که گفتیم قیمت هر تور مسافرتی در آژانس‌های مسافرتی و هواپیمائی براساس یک پارامتر تعیین نمی‌شود و چندین مسئله در کنار یکدیگر این قیمت را مشخص می‌کنند. در این بخش قصد داریم عوامل مؤثر در قیمت تور مشهد را به طور کامل برای شما شرح دهیم که عبارتند از:

هتل

هتل محل اقامت گردشگران بزرگ‌ترین تاثیر را در هزینه‌های سفر آنان دارد. هتل‌هایی که تعداد ستاره بالاتری دارند معمولا خدمات خود را در کیفیت بالاتر و مطلوب‌تری به مشتری‌های خود ارائه می‌کنند. اتاقی که در هتل گرفته‌اید نیز در هزینه‌ها تاثیر دارد. به هر حال هزینه یک شب اقامت در اتاق‌های یک تخته و دو تخته در اغلب اوقات هزینه‌های متفاوتی دارد.

زمان سفر

مسلما هزینه سفر به مشهد در تمام روزهای سال یکسان نیست. روزهایی که با مناسبت مذهبی خاصی مثل سالگرد ولادت یا شهادت امام رضا (ع) یا سایر امامان مصادف باشد، حرم امام رضا (ع) و بالطبع آن شهر مشهد شلوغ و پر از جمعیت می‌شود. بعضی روزها نیز به دلیل مناسب بودن آب و هوا جمعیت زیادی به مشهد می‌روند. با این حال بعضی روزها که هوای مشهد خیلی مناسب مسافرت نیست یا ایام مدرسه و امتحانات است، شهر مشهد و حرم امام رضا (ع) در خلوت‌ترین حالت خودش به سر می‌برد. زمان‌های فصل گردشگری مشهد یا مناسبت‌های خاص که تقاضا برای سفر به مشهد زیاد است و خیلی زود ظرفیت تورها پر می‌شود، هزینه سفر کردن با آنها نیز بیشتر از زمان‌های دیگر سال می‌شود. در مقابل ایام امتحانات یا روزهای پایانی و آغازین سال که تعطیلات نوروزی را نداریم، معمولا تعداد کل تقاضا برای سفرها و خصوصا سفر به مشهد کاهش پیدا می‌کند. در چنین مواقعی آژانس‌ها با اعمال تخفیف‌های ویژه سعی در جذب مشتری و ترغیب آنها برای مسافرت دارند.

طول مدت سفر

هر چه مدت زمان سفر شما طولانی‌تر شود هزینه‌های شما نیز بیشتر می‌شود. به هر حال هتل بابت اقامت شما هزینه دریافت می‌کند، جابه‌جایی شما در شهر هزینه دارد، ممکن است به بازار رفته و خریدهایی انجام دهید و... پس توصیه می‌کنیم تا جایی که می‌توانید سعی کنید تورهایی با تعداد روزهای مناسب انتخاب کنید. به این معنی که نه آنقدر سفرتان طولانی شود که از پس هزینه‌های آن برنیائید و نه آنقدر کوتاه شود که اصلا فرصتی برای زیارت و کمی گشت‌و‌گذار پیدا نکنید.

وسیله حمل و‌ نقل

قطار و هواپیما، دو وسیله نقلیه‌ای‌اند که اغلب آژانس‌ها برای به مقصد رساندن مسافران خود استفاده می‌کنند. هواپیما، به طور کلی و در تمام جهان وسیله نقلیه گرانی است و سفر کردن با آن با هزینه زیادی همراه است. در مقابل قطار هزینه کمتری دارد. از نظر راحتی و خطرات سفر هر دو تقریبا مانند یکدیگرند و انواع مختلفی از صندلی‌ها با امکانات مختلف را در اختیار مسافر می‌گذارند تا خودش انتخاب کند.

البته هزینه‌های حمل‌و‌نقل گردشگران داخل شهر مشهد نیز جزو این بخش است. البته هزینه جابه‌جایی مسافران بین مکان‌هایی که خود تور آنها را می‌برد به عهده مسئولان تور است اما ممکن است مسافران تمایل داشته باشند بدون تور و به تنهایی جایی بروند. در چنین مواقعی دیگر تور تعهدی بابت هزینه‌های رفت‌و‌آمد مسافر ندارد و بهتر است از وسایل نقلیه عمومی استفاده شود تا از هزینه‌های اضافی تا حد امکان جلوگیری شود.

مبدا تور

شهر محل شروع تور به دلیل فاصله‌های متفاوت شهرها با یکدیگر، در هزینه نهایی تور تاثیرگذار است. به عنوان هزینه یک تور سه روزه به شهر مشهد با هواپیما از مبدا شیراز تقریبا یک میلیون تومان از توری با همین شرایط به مبدا تهران گران‌تر است.

نوع بلیط

در اینجا منظور از نوع بلیط ساده یا VIP بودن بلیط است. به هر حال اینکه شما در هواپیما یا قطار صندلی VIP بخواهید هزینه بیشتری برای تور خواهد داشت به همین دلیل در چنین مواقعی این هزینه‌های بیشتر از خود مسافر دریافت می‌شود. البته بعضی تورها خودشان صندلی VIP را برای تمام مسافران انتخاب می‌کنند و گردشگر چاره‌ای جزو پرداخت هزینه بیشتر برای صندلی ویژه نخواهد داشت. البته لحظه آخری بودن یا نبودن بلیط نیز می‌تواند جزو این بخش باشد. قیمت بلیط‌های لحظه آخری بستگی به شرایط آن سفر و وسیله نقلیه دارد. گاهی هواپیما یا قطار خیلی شلوغ است و بلیط لحظه آخری آن نیز با قیمت بالایی در معرض فروش گذاشته می‌شود. گاهی اوقات نیز هواپیما یا قطار مسافران بسیار کمی دارند و مسئولان برای ترغیب افراد به خرید این بلیط، تخفیف‌هایی برای آنها قائل می‌شوند تا قیمت بلیط را تا حد زیادی پائین بیاورند.

امکانات جانبی هتل

بعضی هتل‌ها در کنار غذا در رستورانی که دارند به مسافران اتاق‌های خود غذا می‌دهند. گاهی اوقات هزینه این وعده‌های غذایی روی هزینه اتاق محاسبه می‌شود و موجب گران‌تر شدن اقامت مسافران می‌شود. ارائه خدمات جانبی دیگر مثل استخر، سونا، جکوزی، ماساژ و... نیز در بسیاری از هتل‌ها ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات جانبی نیز در اکثر اوقات هزینه‌ای اضافه بر هزینه اصلی اقامت در اتاق هتل به همراه دارد.

فاصله هتل تا حرم امام رضا (ع)

اغلب مسافران مشهد و زائران امام رضا (ع) ترجیح می‌دهند هنگام اقامت در مشهد در هتلی باشند که فاصله نزدیکی به حرم داشته باشد. در چنین آنها می‌توانند بدون دردسر در هر ساعت از شبانه روز خودشان را به حرم برسانند و زیارت کنند. به همین دلیل اتاق‌های چنین هتل‌هایی معمولا خیلی زود پر می‌شوند و جای خالی در آنها باقی نمی‌ماند. همین تقاضای زیاد موجب گران‌تر بودن اتاق‌های این هتل‌ها نسبت به هتل‌های دورتر از حرم است. البته این مسئله در هر زمانی و درباره همه هتل‌ها صدق نمی‌کند و ممکن است اتاق هتلی که دورتر از حرم قرار گرفته را پیدا کنید که از اتاق هتلی در نزدیکی حرم گران‌تر است.

آژانس صاحب تور

آژانسی که تور مسافرتی را تدارک دیده نیز در قیمت نهایی آن مؤثر است. بعضی آژانس‌ها کهنه کارترند و بعضی تازه‌کار و به دلایل این چنینی قیمت‌های متفاوتی برای تورهای یکسان خود مشخص کرده‌اند. ندا بال آسمان، نام یک آژانس هواپیمائی مسافرتی است که سال‌های زیادی را صرف خدمت رسانی به هم میهنان عزیزمان کرده‌ است. تورهای متنوع داخلی و خارجی این آژانس قیمت‌های متنوعی دارند و با هر شرایط مالی می‌توانید در آن تورها شرکت کنید.

سخن آخر

مشهد، یکی از کلان‌شهرهای بزرگ ایران است که هر ساله زائران زیادی به دلیل زیارت حرم امام رضا (ع) به آنجا سفر می‌کنند. قیمت این تورها به یک پارامتر بستگی ندارد و چندین مسئله مختلف در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و روی هم تاثیر می‌گذارند تا قیمت نهایی یک تور مسافرتی مشخص شود. هتل، زمان سفر، طول مدت سفر، وسیله نقلیه، مبدا تور، نوع بلیط، امکانات جانبی هتل، فاصله هتل تا حرم امام رضا (ع) و آژانس برگزار کننده تور مسافرتی همه و همه از جمله پارامترهای تعیین کننده این قیمت‌اند. کیفیت هر کدام از این مسائل در قیمت تور موثرند و هر چه بهتر و با کیفیت‌تر باشند، تور مورد نظر نیز هزینه گران‌تری دارد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.