کدخبر :307892 پرینت
01 مهر 1403 - 09:23

تلگرام؛ ابزاری در دست طیف راست افراطی در آلمان

اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان، می گوید: تلگرام یک بستر ارتباطی اصلی برای طیف راست افراطی در آلمان است و محتوای ایدئولوژیک بدون فیلتر در این پلتفرم پخش می‌شود و از طریق آن، کاربران برای شرکت در رویدادهای راست‌گرایانه افراطی جذب می‌شوند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، اداره حفاظت از قانون اساسی (سازمان امنیت داخلی آلمان) تلگرام را به عنوان یک بستر ارتباطی اصلی برای طیف راست افراطی در آلمان می‌داند.

در بروشوری که روز ۱۹ سپتامبر (۲۹ شهریور) توسط سرویس امنیت داخلی آلمان منتشر شد، تصریح شده که محتوای ایدئولوژیک بدون فیلتر در این پلتفرم پخش می‌شود و از طریق تلگرام، کاربران برای شرکت در رویدادهای راست‌گرایانه افراطی جذب می‌شوند.

دفتر حفاظت از قانون اساسی همچنین خاطرنشان کرده که اظهارات نژادپرستانه، یهودی ستیزانه یا خشونت محور، از جمله قصد انجام قتل، اغلب با مخالفت روبرو نشده و یا حتی از سوی سایر کاربران حمایت می‌شود.

دلیل دیگر محبوبیت این سرویس پیام‌رسان در میان راست‌گرایان افراطی این است که این افراد در آنجا احساس امنیت می‌کنند. همچنین تلگرام ناشناس ماندن را در سطح بالایی حفظ و رمزگذاری سرتاسری چت‌های کاربران را تضمین می‌کند. به گفته اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان، حساب‌های کاربری نیز به ندرت به دلیل محتوای راست‌گرایانه افراطی مسدود می‌شوند.

پاول دورف، موسس و مدیرعامل شبکه پیام‌رسان تلگرام، شامگاه شنبه ۲۴ اوت (۳ شهریور) پس از فرود هواپیمای شخصی‌اش در پاریس، بازداشت شد. دوروف چهار روز پس از بازداشت با قرار وثیقه پنج میلیون یورویی آزاد شد. با این حال، او اجازه خروج از فرانسه را ندارد و باید مرتباً به پلیس گزارش دهد.

فرانسه دورف را به عدم جلوگیری از استفاده مجرمانه از تلگرام و نیز عدم همکاری با مجریان قانون در مورد قاچاق مواد مخدر، محتوای غیر اخلاقی درباره کودکان و کلاهبرداری متهم کرده است.

عدم تعدیل کافی تلگرام و امتناع از همکاری با نهادهای اجرایی و همچنین امکان ارسال ارز رمزنگاری شده از اتهامات اصلی مطرح‌شده علیه این میلیاردر ۳۹ ساله محسوب می‌شود.

این در حالی است که تلگرام در واکنش یادآور شده که دورف دائما در کشورهای اروپایی سفر می‌کند و اپلیکیشن تلگرام نیز از قوانین اتحادیه اروپا از جمله قانون ارائه خدمات دیجیتالی پیروی می‌کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.