کدخبر :307186 پرینت
18 شهریور 1403 - 10:08

تراشه جدید اپل؛ شگفتانه ای در رونمایی آیفون 16

با رونمایی از آیفون ۱۶ و تراشه جدید A18، اپل قصد دارد بار دیگر مرزهای فناوری را جابجا کند و استانداردهای جدیدی را در صنعت گوشی‌های هوشمند تعیین نماید.

متن خبر

به گزارش سیتنا، شرکت اپل در آستانه رونمایی از جدیدترین تراشه خود با نام A18 در گوشی آیفون ۱۶ است. این خبر که توسط روزنامه فایننشال تایمز منتشر شده، حاکی از یک پیشرفت چشمگیر در زمینه هوش مصنوعی و پردازش موبایل است.

بر اساس این گزارش، نسل جدید گوشی‌های آیفون با استفاده از طراحی تراشه V9 برای هوش مصنوعی ساخته شده‌اند. این تراشه، جدیدترین طراحی شرکت ARM، زیرمجموعه سافت بانک است که قرار است قابلیت‌های هوش مصنوعی را به طور چشمگیری در گوشی‌های هوشمند ارتقا دهد.

تراشه A18 می‌تواند نقطه عطفی در صنعت موبایل باشد. این تراشه با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی، می‌تواند عملکرد گوشی را در زمینه‌هایی مانند پردازش تصویر، ترجمه زنده و تشخیص صدا به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

اپل قصد دارد نسل جدید گوشی هوشمند خود را در مراسمی در شهر کوپرتینو ایالت کالیفرنیا در تاریخ ۱۸ شهریور رونمایی کند. این رویداد که هر ساله در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، همچنین میزبان رونمایی از نسل جدید ساعت هوشمند اپل واچ خواهد بود.

برخلاف بسیاری از رقبا، اپل به حفظ رازداری در مورد ویژگی‌های نسل جدید محصولات خود شهرت دارد. با این حال، انتظار می‌رود فناوری‌های هوش مصنوعی نقش پررنگی در ویژگی‌های آیفون ۱۶ داشته باشند.

از نظر سخت‌افزاری، گوشی‌های جدید مجهز به تراشه‌های سریع‌تر، دوربین‌های بهبود یافته و به‌روزرسانی‌های دیگری خواهند بود. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط خبرگزاری بلومبرگ، تغییر قابل توجهی در طراحی ظاهری نسل جدید این گوشی هوشمند وجود ندارد، اما احتمال دارد صفحه نمایش بزرگ‌تری برای مدل‌های گران‌قیمت‌تر مانند آیفون ۱۶ پرو در نظر گرفته شود.

همچنین، گزارش‌هایی مبنی بر اضافه شدن یک دکمه سنتی برای عکاسی منتشر شده است. با وجود گزارش‌هایی که از قصد اپل برای افزودن ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی به دستگاه‌های جدید خبر می‌دهند، برخی از این ویژگی‌ها در ابتدا در دستگاه‌هایی که در اتحادیه اروپا به فروش می‌رسند، ارائه نخواهند شد.

اپل به وضعیت مبهمی اشاره می‌کند که قانون رسانه‌های دیجیتال اروپا ایجاد کرده است. این قانون، قوانین عملکرد پلتفرم‌های دیجیتال بزرگ در جهان را تعیین می‌کند و می‌تواند بر نحوه ارائه برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی در محصولات اپل تأثیر بگذارد.

به نظر می‌رسد با رونمایی از آیفون ۱۶ و تراشه جدید A18، اپل قصد دارد بار دیگر مرزهای فناوری را جابجا کند و استانداردهای جدیدی را در صنعت گوشی‌های هوشمند تعیین نماید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.