کدخبر :306872 پرینت
11 شهریور 1403 - 14:50

شروط موفقیت برنامه هفتم پیرامون هوشمندسازی و تحول دولت

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: شرط موفقیت برنامه هفتم پیشرفت کشور در حوزه‌ هوشمندسازی و تحول دولت شامل سه محور: تحول دیجیتال یکپارچه، انسجام درون برنامه‌ای و ارزشیابی متمرکز دولت هوشمند است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، احسان کیانخواه در شبکه اجتماعی ویراستی، نوشت:

در پژوهشگاه فضای مجازی جلسه‌ای پیرامون تحول دیجیتال و دولت هوشمند مسائل و مسیر پیش رو برگزار شد. بیان کردم شرط موفقیت برنامه هفتم پیشرفت کشور در حوزه‌ی هوشمندسازی و تحول دولت سه محور دارد.

اول، تحول دیجیتال یکپارچه دیده شود. یعنی نمی‌توان از تحول دستگاه‌های اجرایی صحبت کرد اما ساماندهی سرمایه‌انسانی -ماده ۱۰۶- و اصلاح ماموریت‌ها و ساختار سازمانی -ماده ۱۰۵- را جدا از هوشمندسازی دولت -ماده ۱۰۷- دید.

دوم انسجام درون برنامه‌ای است. دولت هوشمند متجلی در خط‌مشی‌گذاری هوشمند، تنظیم‌گری هوشمند، ارائه خدمت هوشمند و تسهیل و تصدیگری هوشمند است. نمی‌توان شئون دولت را صرفا در خروجی ملموس و ارائه خدمت دید. دولت با همه‌ی وظایف‌ش باید هوشمند شود و در نقطه‌ی عزیمت، نیروی انسانی کارکرد و پی‌آمدها هوشمند شود.

سوم دولت هوشمند به ارزشیابی متمرکز نیاز دارد. این ارزشیابی باید در معرض مردم قرار گیرد تا ضمن تصویرسازی از آینده این تحول، موجبات مشارکت گسترده مردم را درتحول دولت فراهم آورد تا هم در مساله‌یابی هوشمندسازی و هم در تعیین و انتخاب راه‌حل‌ها و هم انطباق و تبعیت نتایج از اهداف مردم حضور گسترده داشته باشند.

عکس

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.