کدخبر :306795 پرینت
10 شهریور 1403 - 01:28

تعلیق فعالیت ایکس در برزیل؛ جریمه برای دور زدن فیلترینگ

یک قاضی دادگاه عالی برزیل روز جمعه دستور تعلیق فوری شبکه اجتماعی ایکس را در این کشور صادر کرد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که مهلت تعیین شده توسط دادگاه برای معرفی نماینده قانونی ایکس در برزیل به پایان رسید.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، این اقدام جدیدترین فصل درگیری میان یک قاضی دادگاه عالی برزیل و ایلان ماسک است که پیش از این منجر به مسدود شدن حساب‌های مالی شرکت ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در برزیل شده بود.

قاضی مورائس در این تصمیم، دستور تعلیق کامل و فوری ایکس در کشور را تا زمان اجرای تمام دستورات دادگاه مربوط به ایکس، از جمله پرداخت جریمه‌هایی به مبلغ هجده و نیم میلیون رئال (سه میلیون و دویست و هشتاد هزار دلار) و معرفی یک نماینده قانونی در برزیل، صادر کرد.

مورائس به تنظیم‌کننده مخابرات آناتل دستور داد تا دستور تعلیق را اجرا کند و ظرف بیست و چهار ساعت به دادگاه تایید کند که این کار را انجام داده است.

برای جلوگیری از استفاده از شبکه‌های خصوصی مجازی (‌وی‌پی‌ان) برای دور زدن این مسدودیت، مورائس گفت که افراد یا شرکت‌هایی که سعی در حفظ دسترسی به شبکه اجتماعی از این طریق دارند، ممکن است روزانه تا پنجاه هزار رئال (حدود ۹ هزار دلار) جریمه شوند.

ایکس اواخر روز پنجشنبه اعلام کرد که انتظار دارد قاضی دادگاه عالی الکساندر مورائس «به زودی» دستور تعطیلی را صادر کند، زیرا مهلت تعیین شده توسط دادگاه برای معرفی نماینده قانونی در برزیل به پایان رسیده است.

در اوایل سال جاری، مورائس به ایکس دستور داد تا حساب‌های خاصی را که در تحقیقات مربوط به شبه‌نظامیان دیجیتال متهم به انتشار اخبار تحریف شده و نفرت هستند، مسدود کند.

ماسک با محکوم کردن این دستور به عنوان سانسور، در پاسخ دفاتر این پلتفرم را در برزیل تعطیل کرد. ایکس، که قبلاً با نام توییتر شناخته می‌شد، در آن زمان اعلام کرد که خدمات آن همچنان در برزیل در دسترس خواهد بود.

در بحبوحه اختلافات بر سر ایکس، دادگاه عالی برزیل همچنین حساب‌های بانکی محلی شرکت استارلینک، که چهل درصد متعلق به ماسک است، را مسدود کرد و این شرکت را در روز جمعه وادار کرد تا از دادگاه درخواست تعلیق این تصمیم را کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.