کدخبر :306716 پرینت
08 شهریور 1403 - 00:49

روایتی تازه از پشت پرده دستگیری مالک تلگرام؛ پای صهیونیست‌ها در میان است

روزنامه ترکیه‌ای نوشته است که فرانسه تحت فشار رژیم صهیونیستی وادار به بازداشت پاول دورف، مالک پیام‌رسان تلگرام شد؛ چرا که او حاضر به حذف پیام‌هایی که درباره نسل‌کُشی صهیونیست‌ها در غزه منتشر می‌شوند، نشده بود.

متن خبر
به گزارش سیتنا، روزنامه کیهان نوشت: بازداشت «پاول دورف» مدیرعامل تلگرام در فرانسه به موضوع گمانه‌زنی‌های گسترده رسانه‌ای و سیاسی در جهان تبدیل شده است. ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که به شدت تحت فشار است، می‌گوید بازداشت «دورُف» سیاسی نیست و فرانسه به آزادی بیان متعهد است، اما «آزادی‌ها در رسانه‌های اجتماعی و زندگی واقعی، در چارچوب قانون اعمال می‌شوند تا از شهروندان محافظت شود و به حقوق اساسی آنها احترام گذاشته شود.»
وب‌سایت «ان‌دی‌تی‌وی» هم در گزارشی نوشته بود «موساد از طریق یک پرستو» دورف را به تله کشانده و موجبات بازداشت وی را فراهم کرده است. بر اساس این گزارش سیا و موساد در فرانسه اکنون تلاش خواهند کرد تا کلیدها را از دورف دریافت کنند و به تمام اطلاعات شخصی چندگانه کاربران تلگرام دسترسی داشته باشند. به این ترتیب آنها کنترل کامل این برنامه را در دست خواهند گرفت که همراه با «تیک‌تاک» تنها اپلیکیشنی بود که تحت کنترل لابی یهودیان نبود.
در ادامه انتشار گزارش‌ها درباره نقش رژیم صهیونیستی در بازداشت دورف یک روزنامه ترکیه‌ای هم فاش کرد که بازداشت پاول دورف بنیانگذار تلگرام در فرانسه به درخواست مقامات تل‌آویو انجام شده است. روزنامه صباح در گزارش خود نوشته است: انتشار تصاویر نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه در تلگرام، نگرانی مسئولان این رژیم را در پی داشته است... برخی هکرها به اطلاعاتی محرمانه در مورد نسل‌کشی ارتش اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه دست یافته و آن را در تلگرام منتشر کردند اما تلگرام در برابر فشارهای این رژیم مقاومت کرده و حاضر به سانسور اخبار و حوادث مربوط به جنگ علیه غزه نشده و به همین خاطر در فرانسه بازداشت شده است. روزنامه صباح در بخش دیگری از گزارش خود آورده است که بیش از یک‌میلیون سند متعلق به رژیم صهیونیستی از طریق کانال تلگرامی «DDoSecrets» که مشابه ویکی‌لیکس است، فاش شده است. بنابر اعلام منابع عبری، این اسناد در آوریل ۲۰۲۴ (فروردین 1403) منتشر شده و حاوی اطلاعات شخصی مقامات عالی‌رتبه، مکاتبات حساس و اسناد داخلی و محرمانه وزارتخانه‌های رژیم صهیونیستی است و با وجود اینکه ادعا می‌شود دورف به خاطر ۱۲ جرم مختلف بازداشت شده، علت واقعی بازداشت او رد درخواست رژیم صهیونیستی برای سانسور اخبار مربوط به نسل‌کشی این رژیم در غزه بوده است.
امارات هم در دستگیری دورف نقش داشت
یک رسانه آمریکایی نیز در گزارشی بلند بالا از روابط دیرینه «پاول دورف» بنیانگذار و مدیرعامل پیام‌رسان تلگرام با دولت فرانسه پرده برداشته و در عین حال گزارش داده که جاسوسان فرانسوی با همکاری امارات‌متحده عربی این کارآفرین را هدف قرار دادند. روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارش خود با اشاره به وقایع و روایت‌های مربوط به ۶ سال گذشته و با استناد به منابعی آگاه می‌نویسد: «پاول دورف ۶ سال پیش از آنکه در فرانسه بازداشت شود، در موقعیت متفاوتی نسبت به زمان حال قرار داشت و حتی با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه ملاقاتی به صرف ناهار تنظیم کرده بود. در این جلسه کاری سال ۲۰۱۸ که پیش از این گزارش نشده، ماکرون از دورف متولد شده در روسیه دعوت به‌عمل آورد تا تلگرام را به پاریس منتقل کند. اگرچه رئیس‌جمهور ماکرون وعده اعطای شهروندی فرانسه را به او داد اما دورف در آن زمان از پذیرش چنین درخواستی سر باز زد.»
این روزنامه آمریکایی در ادامه به نقل از منابع آگاه می‌نویسد: «در سال ۲۰۱۷، یک‌سال پیش از جلسه کاری دورف با ماکرون، جاسوسان فرانسوی طی یک عملیات مشترک با امارات متحده عربی، آیفون دورف را هک کردند. این عملیات جاسوسی که پیش‌تر گزارش نشده است، موسیقی بنفش نام گرفت و مقامات امنیتی فرانسوی به‌شدت نگران دسترسی داعش به تلگرام برای استخدام عواملی جهت پیشبرد و اجرای حملات بودند.» نکته جالب اینجاست که دیروز امارات اعلام کرد، دستگیری دورف را محکوم می‌کند!
وال‌استریت ژورنال می‌نویسد: «دولت‌ها، دورف را هدف قرار داده‌اند زیرا گروه‌های متعددی از حامیان دموکراسی و چهره‌های مخالف گرفته تا افراط‌گرایان، قاچاقچیان موادمخدر و مجرمان سایبری جذب تلگرام شده‌اند» طبق آنچه یکی از افراد نزدیک به دورف می‌گوید: «شرکت او سال‌هاست احضاریه‌ها و دستورات ارسال شده از سوی دادگاه را نادیده گرفته و در صندوق پست شرکت انباشته شده و به‌ندرت بررسی می‌شوند.» این در حالی‌ است که تلگرام در حال حاضر می‌گوید با «قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا» مطابقت دارد؛ قانونی که شرکت‌های آنلاین را ملزم به همکاری با مقامات جهت مقابله با انتشار محتوای غیرقانونی در پلتفرم‌های خود می‌کند. وال‌استریت ژورنال می‌نویسد: «دورف بین خاورمیانه، اروپا و آمریکا در رفت‌وآمد بوده و در طول این مسیر، علاوه‌بر شهروندی فرانسه، امارات، شهروندی سنت کیتس و نویس، کشور جزیره‌ای در دریای کارائیب را نیز دارد. او که در نهایت تلگرام را در امارات متحده عربی مستقر کرد، با پاسپورت فرانسوی خود آزادانه سرتاسر اروپا را می‌گشت و حتی براساس تصاویری که سال گذشته منتشر کرده بود، با دوچرخه به نرماندی سفر کرده بود. دورف پیش‌تر به «تاکر کارلسون» خبرنگار و مجری سابق فاکس‌نیوز گفته بود که چندین‌بار به ایالات‌متحده آمریکا سفر کرده و همیشه مورد استقبال ماموران اداره تحقیقات فدرال قرار می‌گیرد و سعی دارند با او همکاری کنند. دورف در این خصوص گفت: «فکر می‌کنم آنها می‌خواستند به نوعی رابطه‌ای با من برقرار کنند تا تلگرام را بهتر کنترل کنند.»
انتهای پیام
نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.