کدخبر :306709 پرینت
07 شهریور 1403 - 20:37

پاول دورف آزاد شد

پاول دورف، مالک تلگرام که از چهار روز پیش تحت بازداشت پلیس فرانسه بود، با حکم قاضی پرونده این کشور آزاد شد، اما قرار است قبل از کیفرخواست احتمالی در دادگاه حاضر شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، دورف در ارتباط با اتهامات مطرح شده، مبنی بر مورد استفاده قرار گرفتن تلگرام برای فعالیت‌های غیر‌قانونی، تحت بازجویی پلیس قرار داشت.

دربیانیه دفتر دادستانی پاریس آمده است که قاضی پرونده آقای دورف، دستور داده که پلیس او را آزاد کند. بر اساس این بیانیه، مدیر‌عامل تلگرام قرار است برای رسیدگی به پرونده‌اش در دادگاه حاضر شود. 

قاضی پرونده‌ دورف پیشتر قرار بازداشت او را ۴۸ ساعته تمدید کرده بود و در طی این مدت، او یا باید آزاد و یا رسما تفهیم اتهام می‌شد.

بازداشت دورف در فرانسه موجی از واکنش‌ را به همراه داشته است و مقام‌های بلندپایه سیاسی چندین کشور در مورد آن اظهارنظر کرده‌اند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت که بازداشت دورف یک اقدام سیاسی نیست، بلکه بخشی از تحقیقاتی مستقل است. او در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که کشورش «عمیقاً به آزادی بیان متعهد است» اما «آزادی‌ها در چارچوب قانونی، هم در رسانه‌های اجتماعی و هم در زندگی واقعی، برای حمایت از شهروندان و احترام به حقوق اساسی آن‌ها رعایت می‌شود».

اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام در نخستین واکنش به بازداشت پاول دورف در فرانسه گفته بود که موسس و مدیر میلیاردر آن «چیزی برای پنهان کردن ندارد».

تلگرام در بیانیه‌ای گفته بود: «این بی‌معنی است که ادعا شود این پلتفرم و مالک آن مسئول سوء استفاده‌هایی هستند که از آن می‌شود.»

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.