کدخبر :306631 پرینت
06 شهریور 1403 - 14:29

رفع اختلال اینترنت با بالانس پهنای باند روی مسیرها؛ لزوم پاسخگویی شفاف شرکت زیرساخت

به دنبال اختلال ساعاتی پیش در اینترنت کشور که مجددا در مسیر ورودی و پشتیبان اینترنت در گرجستان پیش آمد، از دقایقی پیش بالانس پهنای باند روی مسیرها انجام و اختلال کلی رفع شده است؛ شرکت ارتباطات زیرساخت هم همچون گذشته به اطلاع رسانی رسمی در خروجی سایت این شرکت بسنده کرده و نسبت به پاسخگویی شفاف پیرامون تکرار این گونه اختلالات از مسیرهای تکراری خودداری می‌کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، به دنبال اختلال ساعاتی پیش در اینترنت کشور که مجددا در مسیر ورودی و پشتیبان اینترنت کشور در گرجستان پیش آمد، بخشی از اینترنت کشور دچار اختلال شد که نهایتا استفاده از مسیر جایگزین مشکل دسترسی کاربران را تا حدودی برطرف کرده است.

ساعتی پیش دکتر سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی پستی در شبکه‌های اجتماعی، نوشت: «از ساعاتی پیش و به فاصله یک ساعت دو مسیر ورودی اصلی و پشتیبان اینترنت کشور در گرجستان دچار اختلال شده و کشور‌های ایران و عراق و ارمنستان تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. شرکت ارتباطات زیرساخت با تمام توان در حال متعادل‌سازی شبکه و رفع نقص موجود است. اطلاع‌رسانی تکمیلی صورت خواهد گرفت.»

روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت، هم در خبری اعلام کرد: به دلیل قطعی فیبرنوری در مسیرهای بین الملل برخی از لینک های بین الملل ورودی کشور دچار قطعی شده است. با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده، بالانس پهنای باند روی مسیرها انجام شده و پیگیری فنی لازم جهت رفع مشکل در بین الملل در حال انجام است و متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

دقایقی پیش هم وزیر ارتباطات در شبکه ایکس نوشت: اختلال در مسیر ورودی‌های اینترنت کشور برطرف گردید و هم‌اکنون تمام ظرفیت شبکه فعال است. پایش کیفیت شبکه و گزارش شفاف به مردم متوقف نخواهد شد. دغدغه‌های مردم را در بسترهای مختلف دقیق می‌خوانم و نسبت به آنها مسئولانه پیگیر خواهم بود.

گفتنی است؛ شرکت ارتباطات زیرساخت متولی و مسوول اینترنت بین الملل و اختلال‌های این حوزه است که در قطعی‌های ماه‌های اخیر که بیشتر از مسیر گرجستان رخ داده است به اطلاع رسانی‌های رسمی بعد از قطعی اینترنت بسنده کرده و مدیران این شرکت هم از مواجهه و پاسخگویی مستمر به رسانه‌ها امتناع می‌ورزند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.