کدخبر :306624 پرینت
06 شهریور 1403 - 11:42

واکنش امارات به بازداشت پاول دورف مالک تلگرام

امارات از فرانسه درخواست کرد که تمام خدمات کنسولی را برای دورف ارائه کند و تاکید کرد که مراقبت از شهروندان اماراتی، اولویت اصلی است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، امارات اعلام کرد پرونده پاول دورف، موسس و مدیرعامل اپلیکیشن پیام رسان تلگرام  که شهروند امارات است را پس از دستگیری و تمدید مدت بازداشت اولیه او توسط مقامات فرانسه، به دقت دنبال می‌کند.

دفتر دادستانی پاریس اعلام کرد دورف ۳۹ ساله که اصلیت روسی دارد، روز شنبه در فرودگاه پاریس لو بورژه، بر اساس تحقیقات قضایی که ماه گذشته آغاز شد و شامل ۱۲ تخلف جنایی در رابطه با اپلیکیشن محبوب تلگرام بود، دستگیر شد.

وزارت خارجه امارات، اوایل روز سه‌شنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد پرونده دورف را به دقت دنبال می‌کند و درخواستی را به دولت فرانسه برای ارائه فوری کلیه خدمات کنسولی به مدیرعامل تلگرام، ارائه کرده است. در بیانیه این وزارتخانه آمده است: مراقبت از شهروندان، حفظ منافع آنها، پیگیری امور آنها و فراهم کردن تمام جنبه‌های مراقبتی به آنها، از اولویت‌های اصلی امارات است.

اگرچه دورف در روسیه به دنیا آمد، اما بیشتر دوران کودکی خود را در ایتالیا گذراند و شهروند امارات، فرانسه، روسیه و کشور جزیره‌ای کارائیب سنت کیتس و نویس است.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در اولین اظهارنظر عمومی خود درباره دستگیری دورف گفت: این یک اقدام سیاسی نیست بلکه بخشی از تحقیقات مستقل است. مکرون با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی، اظهار کرد: فرانسه عمیقا به آزادی بیان متعهد است اما آزادی‌هایی که در چارچوب قانونی، هم در شبکه‌های اجتماعی و هم در زندگی واقعی، برای حمایت از شهروندان و احترام به حقوق اساسی آنها، رعایت می‌شوند.

مقامات دولت روسیه از بازداشت دورف ابراز خشم کرده‌اند و برخی، آن را با انگیزه سیاسی و اثبات استاندارد دوگانه غرب در مورد آزادی بیان خوانده‌اند.

تلگرام در بیانیه‌ای، از فعالیت‌های خود دفاع و اعلام کرد قوانین اتحادیه اروپا را رعایت می‌کند و نظارتش بر محتوا، در چارچوب استانداردهای صنعت است و دائما در حال بهبود است. این شرکت افزود: دوروف، چیزی برای پنهان کردن نداشت و اغلب در اروپا سفر می‌کند.

رسانه‌های فرانسوی گزارش کرده‌اند دوروف به دلیل استفاده از پلتفرم پیام‌رسانش برای پولشویی، قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم، بازداشت شده است. یک قاضی بازپرس فرانسوی، یکشنبه شب، حکم بازداشت دوروف را تمدید کرد، اما تا بعدازظهر دوشنبه، او متهم نشده بود و جزئیات کمی از تحقیقات موجود است.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، تحت قوانین فرانسه، دوروف می‌تواند تا چهار روز در بازداشت نگه داشته شود و مورد بازجویی قرار بگیرد. پس از آن، قضات باید تصمیم بگیرند که او را متهم یا آزاد کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.