کدخبر :306580 پرینت
05 شهریور 1403 - 14:15

بازداشت موقت پاول دورف مالک تلگرام چند روز طول خواهد کشید؟

به دنبال بازداشت موقت شنبه شب پاول دورف، مدیرعامل تلگرام در فرانسه به اتهام ضعف نظارت بر محتوا و تمدید این بازداشت از سوی مقام قضایی فرانسه، بر اساس قوانین این کشور، مدت بازداشت متهم در مرحله بازپرسی نمی‌تواند بیشتر از ۹۶ ساعت باشد ولذا پس از این مدت، قاضی باید درباره آزادی یا ادامه بازداشت بر اساس اتهامات، تصمیم‌گیری کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئولان تلگرام روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به بازداشت پاول دورف در فرانسه گفتند، «تلگرام از قوانین اتحادیه اروپا از جمله خدمات دیجیتال پیروی می‌کند.»

مسئولان تلگرام با اعلام این که بنیانگذار این اپلیکیشن پیام‌رسان، پاول دورف، چیزی ندارد که بخواهد پنهان کند، گفتند این که دوروف را مسئول سوء‌استفاده‌ها از این سکوی پیام‌رسان بدانیم، «مسخره» است.

آنها با بیان این که دوروف «چیزی برای پنهان کردن ندارد و مرتب به اروپا سفر می‌کند،» تاکید کردند مدیریت محتوای تلگرام در چارچوب استانداردهای این صنعت است و به‌طور مداوم در حال بهبود است.

پلیس فرانسه شامگاه شنبه سوم شهریورماه به وقت محلی، پاول دورف را که از جمهوری آذربایجان عازم فرانسه بود، بعد از پیاده شدن از جت شخصی خود در فرودگاهی در نزدیکی پاریس بازداشت کرد.

پاول دورف متهم است که تدابیر لازم را برای جلوگیری از استفاده مجرمانه از تلگرام انجام نداده و بر اساس گزارش‌ها، بازداشت او در ارتباط با جرائم صورت‌گرفته مرتبط با این پیام‌رسان بوده است.

خبرگزاری فرانسه اواخر روز یکشنبه از قول یک منبع آگاه گزارش داد مقام قضایی که تحقیقات پرونده تحت نظارت او انجام می‌شود، قرار بازداشت مدیر ۳۹ ساله پیام‌رسان تلگرام را تمدید کرده است.

بر اساس قوانین فرانسه، مدت بازداشت متهم در مرحله بازپرسی حداکثر ۹۶ ساعت است و پس از این مدت، تصمیم‌گیری درباره آزادی یا ادامه بازداشت بر اساس اتهامات، برعهده قاضی پرونده خواهد بود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.