کدخبر :306573 پرینت
05 شهریور 1403 - 10:56

درخواست رهبر کره شمالی برای توسعه پهپادهای انتحاری با هوش مصنوعی

رهبر کره شمالی، در بازدید از آکادمی علوم دفاعی و مرکز ساخت‌وساز و کارخانه‌های صنعتی مرتبط به آن، نظاره‌گر پرواز و نابودی اهداف آزمایشی توسط پهپادهای جدید انتحاری بوده و به مقام‌های این کشور دستور داده که هوش مصنوعی را برای توسعه این تسلیحات بدون سرنشین به کار گیرند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، رسانه‌های دولتی کره‌شمالی گزارش دادند که کیم جونگ اون، رهبر این کشور، نظاره‌گر پرواز و نابودی اهداف آزمایشی توسط پهپادهای جدید انتحاری بوده و به مقام‌های این کشور دستور داد که هوش مصنوعی را برای توسعه این تسلیحات بدون سرنشین به کار گیرند.

کره جنوبی اعلام کرده است که این اولین بار است که پیونگ‌یانگ پهپادهای انتحاری رونمایی می‌کند و خبر داده که موضوع را زیر نظر دارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، رهبر این کشور در بازدید از آکادمی علوم دفاعی و مرکز ساخت‌وساز و کارخانه‌های صنعتی مرتبط به آن، شاهد آزمایش موفقیت‌آمیز پهپادهایی بود که با پرواز در مسیرهای از پیش تعیین شده، اهداف مشخص شده را شناسایی و نابود کردند.

خبرگزاری رویترز می‌گوید کیم خواستار تولید بیشتر پهپادهای انتحاری برای استفاده در یگان‌های پیاده‌نظام تاکتیکی و عملیات ویژه، مانند پهپادهای انتحاری زیرآبی، و همچنین پهپادهای شناسایی استراتژیک و پهپادهای مهاجم چندمنظوره شده است.

رویترز می‌گوید این نوع سلاح‌ها که به عنوان مهمات پرسه زن نیز شناخته می‌شوند، به طور گسترده‌ای در جنگ اوکراین و همچنین در خاورمیانه مورد استفاده قرار گرفته‌اند. مهمات پرسه‌زن معمولاً می‌توانند در هوا آماده حمله باشند و پس از یافتن هدف مشخص، با یک کلاهک انفجاری به آن برخورد کنند.

عکس‌های منتشر شده توسط رسانه‌های دولتی کره شمالی نشان داده که حداقل چهار نوع پهپاد مختلف در این کشور وجود دارد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از کارشناسان می گوید که پهپادهای نمایش داده شده توسط رسانه‌های دولتی کره شمالی، شبیه به پهپاد انتحاری ساخت رژیم صهیونیستی و روسیه است.

یک سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در یک نشست خبری گفت: ما متوجهیم که در گذشته برخی پهپادها به عنوان هدیه بین کره شمالی و روسیه تبادل شده اما ما باید اقدامات مختلفی را بررسی کنیم.

پیونگ‌یانگ و مسکو از زمان تأسیس کره شمالی پس از جنگ جهانی دوم متحدان یکدیگر بوده‌اند.

آمریکا و کره جنوبی، کره شمالی را متهم کرده‌اند که برای جنگ روسیه در اوکراین، مهمات و موشک فراهم می‌کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.