کدخبر :306537 پرینت
04 شهریور 1403 - 17:48

سقوط رمزارز تون به دنبال بازداشت مدیرعامل تلگرام

انتشار خبر بازداشت پاول دورف، بنیانگذار و مدیرعامل پیام‌رسان تلگرام در فرانسه، باعث شد تا ارزش رمزارز تون که برای خرید و فروش خدمات در تلگرام استفاده می‌شود بیش از ۱۷ درصد سقوط کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، گزارش رسانه‌های فرانسوی حاکی از آن است که اتهامات وارده به پاول دورف، بنیانگذار و مدیرعامل پیام‌رسان تلگرام ممکن است او را با مجازاتی تا ۲۰ سال حبس مواجه کند.

شبکه تلویزیونی تی‌اف-۱ فرانسه با گزارش این خبر گفت دوروف به دلیل همکاری نکردن با نهادهای قانونی و نیز نقش احتمالی‌اش در جرایمی مانند کلاهبرداری، پولشویی، قاچاق مواد مخدر و فعالیت‌های مربوط با کودک‌کامی (پدوفیلی) بازداشت شده است.

دفتر مبارزه با نقض قوانین کودکان که زیرمجموعه اداره ملی پلیس قضایی فرانسه به حساب می‌آید حکم بازداشت بنیانگذار تلگرام را صادر کرده است.

گفته می‌شود پاول دورف ۳۹ ساله که با جت شخصی خود از آذربایجان عازم فرانسه بود ۳ شهریور ۱۴۰۳ حوالی ساعت ۸ شب به وقت محلی در فرودگاه بورژه در حومه پاریس بازداشت شد. حکم صادره برای دستگیری او تنها در خاک فرانسه معتبر بود.

شبکه تی‌اف-۱ می‌گوید دوروف که ساکن امارات متحده عربی است سفرهای خود را از آسمان کشورهای شوروی سابق و آمریکای جنوبی انجام می‌داد تا از بازداشت در اروپا در امان باشد. او همچنین از سفر بر فراز آسمان کشورهایی که دسترسی به تلگرام در آن‌ها مسدود و یا تحت نظارت شدید است خودداری می‌کرد.

یک منبع آگاه به شبکه تی‌اف-۱ گفت مدیرعامل تلگرام «اشتباه بزرگی» مرتکب شد. این منبع همچنین تاکید کرد هنوز دلیل اینکه چرا هواپیمای دوروف در فرانسه به زمین نشسته است روشن نیست.

پاول دورف که از سال ۲۰۲۱ شهروند فرانسه شده است احتمالا امروز با حضور در دادگاه از کیفرخواست خود مطلع خواهد شد.

دوروف پیش از این بارها به سهل‌انگاری درباره برخورد با برخی فعالیت‌های مجرمانه در تلگرام متهم شده بود.

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به خبر بازداشت بنیانگذار تلگرام گفت سفارت این کشور در فرانسه اقدامات لازم را برای پیگیری وضعیت او انجام داده است.

معاون رییس مجلس دومای روسیه نیز از سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور خواست تا پیگیر آزادی او شود.

تا این لحظه بسیاری از چهره‌های بین‌المللی دستگیری پاول دورف را محکوم کرده‌اند. ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس با انتشار چند پست به حمایت از مدیرعامل تلگرام پرداخت.

انتشار خبر بازداشت دوروف همچنین باعث شد ارزش رمزارز «تون» که برای خرید و فروش خدمات در تلگرام استفاده می‌شود بیش از ۱۷ درصد سقوط کند.

رمزارز تون

فرانسه در آذر ۱۴۰۲ استفاده از پیام‌رسان تلگرام را به همراه واتس‌اپ و سیگنال برای اعضای کابینه دولت ممنوع کرد. بر اساس این بخشنامه دولتی، وزرا و کارکنان ارشد وزارتخانه‌ها ملزم شده‌اند تا پیام‌رسان تولیدشده توسط یک شرکت فرانسوی را جایگزین نمونه‌های یادشده کنند.

در هفته جاری روزنامه گاردین با انتشار گزارشی از کشف مطالب و ویدیوهای راهنمای اخاذی جنسی در تلگرام، یوتیوب و شبکه اجتماعی تیک‌تاک خبر داده بود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.