کدخبر :306288 پرینت
30 مرداد 1403 - 10:20

نحوه استفاده از خدمات +ADSL2 آسیاتک

فناوری +ADSL2 آسياتک دارای سرعت انتقال داده بسیار بالاتری از ADSL معمولی است و مسافت قابل پوشش آن نيز بيشتر است، در این روش سرعت دسترسی به اينترنت تا سه برابر بيشتر از روش ADSL‌ و حداکثر تا ۱۶ مگابیت بر ثانیه است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، شرکت انتقال داده های آسیاتک به عنوان یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی، خدمات متنوعی در حوزه خدمات اینترنتی ارائه می دهد.

سرویس ADSL فناوری است كه برای برقراری اینترنت پرسرعت و بدون قطعی، طراحی و در اختيار كاربران خانگی و اداری قرار گرفته است. با اين فناوری كاربران می توانند تنها با استفاده از يک خط تلفن، به صورت دائم و با سرعتی بالا به اينترنت متصل شوند. خدمات اینترنت پرسرعت آسیاتک، در کلیه مناطق مخابراتی ۳۱ استان کشور ارائه می‌شود و با پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته، به کاربران خدمات ارائه می دهند.

در فناوری +ADSL2 از فضای خالی سيم‌های مسی تلفن استفاده می‌شود. بدين ترتيب كه سيم مسی تلفن همانند لوله است كه هنگام استفاده از تلفن برای مكالمه‌های صوتی، تنها قسمت اندكی از فضای آن به كار گرفته می‌شود، درنتیجه به سادگی می توان از فضای خالی آن برای انتقال داده‌ها بهره گرفت. همچنین در این فناوری كاربران نيازی به استفاده از تجهيزات خاص و پيچيده‌ ندارند و تنها با يک مودم ADSL و يک تفكيک‌كننده (splitter) می توانند به سادگی از آن استفاده کنند.

فناوری +ADSL2 آسياتک دارای سرعت انتقال داده بسیار بالاتری از ADSL معمولی بوده و مسافت قابل پوشش آن نيز بيشتر است. در واقع در این روش سرعت دسترسی به اينترنت تا سه برابر بيشتر از روش ADSL‌ و حداکثر تا ۱۶ مگابیت بر ثانیه است.

همچنین ارائه خدمات آسیاتک به مشترکین در این فناوری تا مسافت هشت کیلومتر از مرکز مخابراتی نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

آسیاتک

یکی از ویژگی‌های مودم‌های +ADSL2، تقسیم طیف فرکانسی یک خط تلفن به دو بخش مستقل با مشخصات متمایز است که این دو بخش به مکالمات تلفنی (POST) و تبادل دیتا اختصاص دارند. به این ترتیب کاربران اداری دارنده مودم‌های ADSL قادر به استفاده همزمان از خط تلفن خود خواهند بود، بدون آنکه اختلالی در فرآیند ارسال و دریافت دیتا ایجاد کنند.

مودم‌های +ADSL2، علاوه بر این، امکان برقراری ارتباطات صوتی از طریق تکنیکی موسوم به "صدای کانالیزه شده بر روی (CVODSL DSL) " را فراهم می‌کند.

با استفاده از تکنیک CVODSL صوت به صورت دست نخورده و بدون تبدیل باقی می‌ماند و سرویس دهنده قادر خواهد بود تا چهار خط تلفنی را بر روی یک خط +ADSL2 ایجاد کند.

استفاده DSL و انتقال داده به کمک سیم‌های تلفن یکی از آسان‌ترین راه‌های انتقال داده و دسترسی به شبکه جهانی است. علاوه بر آن می‌توان به خدمات دیگری اعم از انتقال صوت، انتقال تصویر، ویدیو کنفرانس و تلویزیون اینترنتی بهره برد.

در شرایطی که از بیشتر از یک دستگاه تلفن روی خط ADSL خود استفاده می‌کنید و یا Caller ID جدا و یا دستگاه فکس روی خط ADSL خود دارید، به ازای هر یک از این دستگاه‌ها حتما یک اسپلیتر جداگانه تهیه نمایید و دستگاه مورد نظر را به خروجی phone آن وصل نمایید.

روش‌های مختلفی برای شارژ ADSL آسیاتک وجود دارد، سایت اینترنتی آسیاتک، شماره تماس 1544 و مراجعه به نمایندگی.

اولین روش برای شارژ بسته‌های بر خط شرکت آسیاتک، مراجعه به سایت این شرکت و طی کردن فرآیند شارژ است. برای این کار پس از وارد شدن به سایت آسیاتک به آدرس اینترنتی https://www.asiatech.ir باید وارد پنل کاربری خود شوید، سپس به صفحه خدمات اینترنتی این شرکت منتقل می شوید و در این صفحه با کلیک بر روی دکمه‌ ورود به حساب، به صفحه منتقل می شوید و در انتها برای شارژ ADSL کافی است با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، ابتدا داخل پنل کاربری خود شده و بسته مدنظر را خریداری کنید تا اینترنت شما شارژ شود.

دومین روش برای شارژ اینترنت پر سرعت تلفن‌های ثابت آسیاتک، تماس با شماره تلفن ثابت 1544 است و شماره تلفنی که با آن تماس گرفته اید باید مربوط به خطی باشد که قصد فعالسازی اینترنت ADSL روی آن را دارید.

در صورتی که مشکلی در نحوه شارژ ADSL آسیاتک با دو روش قبلی داشته باشید، می‌توانید با مراجعه به یکی از نمایندگی های آسیاتک، اینترنت خود را شارژ نمایید. برای این کار کافی است به نمایندگی خرید سرویس خود مراجعه کنید و نسبت به شارژ اینترنت خود اقدامات لازم را به عمل آورید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.