کدخبر :306118 پرینت
27 مرداد 1403 - 11:14

فروش آنلاین؛ خطری جدی برای سوپرمارکت‌های تهران

رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی، گفت: فروش آنلاین به کسب و کار سوپرمارکت ها لطمه بزرگی وارد کرده است، به طرزی که اگر راه حلی برای این اتفاق اندیشیده نشود، به زودی تمام واحدهای صنفی سوپرمارکت باید جمع کرده و برای فروشگاه‌های اینترنتی کار کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، بحث ایجاد اختلالِ فروشگاه های بزرگ و ز نجیره ای در کار واحدهای صنفی سوپرمارکت داران و مواد پروتئینی فروش های تهران، چند وقتی ست که مطرح شده؛ آن ها به بهانه هایی نظیر تخفیف، سعی در جذب مخاطب داشته اند. حالا فروش آنلاین توسط این فروشگاه ها مزید بر علت شده تا سوپرمارکت ها در یک قدمی تعطیلی و ورشکستگی کامل قرار بگیرند.

شاهرخ شریفی فضای حاکم این روزهای فروش آنلاین را به گونه ای ترسیم می کند که به کسب و کار سوپرمارکت ها لطمه بزرگی وارد کرده به طرزی که اگر راه حلی برای این اتفاق اندیشیده نشود، به زودی تمام واحدهای صنفی سوپرمارکت باید جمع کرده و برای فروشگاه های اینترنتی کار کنند!

شاهرخ شریفی با اشاره به این که مدت زمانی ست پیگیر این مساله هستند از تشکیل جلسات اضطراری با مدیران مرتبط با فروش های آنلاین، خبر داده و می گوید به دنبال هموارکردن این مسیر بوده و امید داریم تا دیر نشده به نتیجه ای قابل قبول رسیده و برای صنف خود خدماتی انجام دهیم.

رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی، توضیح می دهد که چنانچه  فروشگاه ها با واحدهای صنفی همکاری داشته باشند، فعالیتشان ضرری برای سوپرمارکت ها ندارد اما اگر خودشان ورود کرده، فروشگاه بزنند و حالا هم بحث فروش آنلاین را ادامه دهند، مطمئنا به ضرر واحدهای صنفی ما تمام می شود.

او می گوید با بالا رفتن سطح سفارش ها، فروشگاه های کوچک که پاسخگوی نیاز مخاطب نبودند، خود را توسعه داده و به فروشگاه های بزرگ تغییر شکل دادند؛ ما برای حمایت از فروشگاه های کوچک و نگهداری آن ها وارد مذاکرات شدیم که یکسری خدمات را توسط شرکت های بزرگ بگیریم تا واحدهای صنفی خود را حفظ کنیم.

شریفی ضمن بیان این مطلب که تمام دنیا به دلیل راحتی مخاطب به سمت فروش دیجیتال رفته اند، تاکید می کند که این اتفاق نباید به واحدهای صنفی شان لطمه وارد کرده و آن ها که زورشان کمتر است، کسب و کار خود را جمع کنند.

رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی به عدم وجود نظارت به کار فروش آنلاین توسط فروشگاه های بزرگ هم اشاره کرده و می گوید اگر اختلالی در کار رساندن مواد سفارش داده شده مشتری به دست او پیش بیاید به دلیل عدم نظارت، بعضا شاهد عدم از سوی آن ها در صورت مخدوش شدن کالا یا سایر مشکلات بوده ایم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.