کدخبر :306030 پرینت
25 مرداد 1403 - 09:00

فناوری تشخیص چهره به کمک پلیس دانمارک هم آمد

پلیس دانمارک در راستای افزایش اقدامات خشونت‌آمیز و جرایم خشن در کپنهاگ، اعلام کرد از این پس برای مقابله با جرائم خشونت‌آمیز مرتبط با باند‌های تبهکار، به استفاده از فناوری تشخیص چهره روی می‌آورد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، پلیس دانمارک اعلام کرد که برای مقابله با جرایم خشونت‌آمیز در این کشور فناوری تشخیص چهره را به کار خواهد گرفت.

این تصمیم به دنبال افزایش اقدامات خشونت‌آمیز و جرایم خشن در کپنهاگ اتخاذ شده که گفته می‌شود باند‌های تبهکار فعال در کشورهای همسایه مانند سوئد در ترویج آن مشارکت دارند.

پلیس دانمارک درهمین راستا اعلام کرد از این پس برای مقابله با جرائم خشونت‌آمیز مرتبط با باند‌های تبهکار به استفاده از فناوری تشخیص چهره روی می‌آورد.

این خبر پس از دیدار رئیس پلیس دانمارک با وزیر دادگستری این کشور در رسانه‌ها منتشر شد.

بنا به گزارش رسانه‌های داخلی در دانمارک، این دیدار به منظور بررسی راه‌های مقابله با موارد فزاینده تیراندازی و جرائم خشونت‌آمیز در این کشور صورت گرفته است.

در حال حاضر از فناوری تشخیص چهره اغلب برای دسترسی به پیام‌های رمز‌گذاری شده استفاده می‌شود.

رئیس پلیس دانمارک پس از دیدار با وزیر دادگستری این کشور گفت: «این پدیده با تکنولوژی، ابزارهای دیجیتال و وب تاریک مرتبط است.»

وی افزود: «در تکنولوژی که در اختیار داریم، فهرست کاملی از ابزارها برای استفاده بهینه وجود دارد و ما از آن بهره خواهیم برد.»

به گفته وزیر دادگستری دانمارک، برای استفاده از فناوری تشخیص چهره نیاز به تغییر قانون است که در اسرع وقت انجام خواهد شد.

وزیر دادگستری دانمارک گروه‌های تبهکار سازمان‌یافته را که به ادعای او نوجوانان سوئدی را برای دست زدن به تیراندازی‌ها مرگبار در کشورش به خدمت می‌گیرند، محکوم کرد و این امر را «منعکس کننده یک فرهنگ کاملاً بیمار و منحط ناشی از خشونت» دانست.

براساس آمار رسمی، از ماه آوریل تاکنون ۲۵ مورد استخدام جوانان سوئدی توسط تبهکاران دانمارکی برای انجام جرائم خشونت‌آمیز در دانمارک گزارش شده است.

وزیر دادگستری دانمارک می‌گوید: «این از هر نظر وحشتناک است و مرا عصبانی می‌کند. واقعاً خشمگین هستم.»

وی در همین راستا افزود که کشورش فشارها بر سوئد را افزایش خواهد داد تا آنها مسئولیت بیشتری را در این خصوص برعهده گیرند.

خشونت باندهای تبهکار سوئدی در دانمارک

پلیس سوئد سال گذشته در گزارشی از افزایش شمار نوجوانان زیر ۱۸ سال که برای انجام قتل‌ و جنایت استخدام می‌شوند، خبر داد.

این افراد به دلیل اینکه مانند بزرگسالان تحت کنترل‌های پلیسی قرار ندارند و اغلب از تعقیب قضایی در امان هستند، هدف این باندها قرار می‌گیرند.

نخست‌وزیر دانمارک در واکنش به دستگیری این نوجوانان، آن را «نمونه‌ای هولناک از استخدام جوانان سوئدی توسط جنایتکاران بی‌رحم برای انجام جرم در دانمارک» توصیف کرد.

مقامات سوئدی سال گذشته تخمین زدند که ۶۲ هزار نفر از شهروندان در این کشور به نوعی با باندهای جنایی و تبهکار مرتبط هستند.

این باندها اغلب اعضای خود را از محله‌های مهاجرنشین و محروم از نظر اجتماعی جذب می‌کنند و بیشتر خشونت‌ها نیز در استکهلم، گوتنبرگ و مالمو، سه شهر بزرگ سوئد رخ می‌دهد.

سوئد سال‌هاست که با خشونت باندهای جنایی و تبهکار دست و پنجه نرم می‌کند، در حالی که در دانمارک نیز پلیس به تازگی از رشد موارد خشونت میان باندها در مقایس کمتر نسبت به سوئد گزارش داده است.

طبق آمار رسمی، حدود ۱۲۵۷ نفر در پایان سال گذشته به دلیل ارتباط با جرایم سازمان‌یافته از سوی مقامات دانمارکی شناسایی شده بودند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.