کدخبر :305661 پرینت
18 مرداد 1403 - 12:41

هاشمی و پاکروان؛ گزینه‌های نهایی تصدی پست وزارت ارتباطات دولت چهاردهم

به دنبال نهایی سازی گزینه‌های مورد نظر برای سکانداری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم، شنیده‌های سیتنا حاکی است؛ در کنار سیدستار هاشمی از لیست کارگروه ارتباطات شورای راهبری که محتمل گزینه تصدی وزارت ارتباطات دولت چهاردهم است، محمدرضا پاکروان، استاد دانشگاه و فعال بخش خصوصی حوزه‌ فاوا هم نسبت به ارائه برنامه اقدام کرده است و انتخاب رئیس جمهور از بین همین دو گزینه است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر سیدستار هاشمی در حالی محتمل‌ترین گزینه‌ تصدی پست وزارت ارتباطات در دولت چهاردهم به شمار می‌رود که پس از پالایش جمع‌بندی کارگروه ارتباطات شورای راهبری به رئیس جمهور معرفی شده است.

هاشمی علاوه بر آشنایی کارشناسی و مدیریتی بر لایه‌های مختلف حوزه فاوا در ارکان مختلف اجرایی کشور، با دارا بودن تحصیلات تکمیلی در حوزه هوش مصنوعی و عنوان‌دار «جوانترین استاد تمام هوش مصنوعی ایران»، بر حوزه‌های نوآور اقتصاد دیجیتال هم تسط کافی دارد.

دکتر سید ستار هاشمی

  • متولد ۱۳۵۵، «دکترای هوش مصنوعی» از دانشگاه موناش استرالیا و علم و صنعت ایران
  • ⁠جزو ۲٪ «دانشمندان برتر جهان»، عضو هیات علمی دانشگاه شیراز
  • رئیس هیأت مدیره اپراتور ایرانسل
  • معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • معاون فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت کشور
  • مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس
  • معاون فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
  • مدیر برتر قوه قضاییه در سال ۱۴۰۲
  • ⁠عضو هیأت مؤسس و هیأت مدیره انجمن هوش مصنوعی ایران
  • دارای عنوان «جوانترین استاد تمام هوش مصنوعی ایران» و استاد نمونه دانشگاه شیراز
  • نفر اول دوره دکترا و کارشناسی ارشد

پاکروان، استاد دانشگاه و فعال بخش خصوصی

دکتر محمدرضا پاکروان تحصیلات دوره کارشناسی خود را در رشته مهندسی برق در دانشگاه تهران گذراند. او تحصیلات خود را در دانشکده مهندسی دانشگاه اتاوا (کانادا) در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته مخابرات ادامه داد. فعالیت‌های او در طی دوران تحصیل در زمینه‌های مخابرات بی‌سیم، مخابرات نوری، پردازش سیگنال و تخمین و مدل‌سازی کانال‌های بی‌سیم نوری متمرکز بوده است. او در طی دوران تحصیل موفق به کسب 8 جایزه تحصیلی از دولت کانادا و دانشگاه اتاوا گردید و مقالات منتشر شده او در دو مورد به عنوان مقالات برگزیده IEEE جوایز ویژه‌ای دریافت نمودند.

وی در سال 1379 به عضویت هیأت علمی دانشکده برق دانشگاه شریف در آمد و در حال حاضر فعالیت‌های خود را با تدریس و تحقیق در این دانشگاه ادامه می‌دهد و رئیس آزمایشگاه پژوهشی شبکه‌های مخابرات داده است. او همچنین در زمینه تحقیق، طراحی و ساخت سیستم‌های انتقال نوری و شبکه‌های نسل جدید مخابراتی به فعالیت مشغول است و مدیریت فعالیت‌های پژوهشی و صنعتی در جهت طراحی و ساخت این سیستم‌ها و نیز ارائه خدمات مشاوره‌ای در این حوزه را به عهده دارد.

او به عنوان مشاور و عضو کمیته‌های تخصصی پژوهشی و صنعتی با معاونت علمی ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شورای فناوری اطلاعات، مرکز تحقیقات مخابرات ایران، مرکز صنایع نوین وزارت صنایع، شرکت مدیریت شبکه برق ایران و پژوهشگاه نیرو همکاری داشته و دارد.

از جمله مهم‌ترین جوایز کسب شده توسط ایشان می‌تواند به جایزه بین المللی Neal Shepherd از انجمن مهندسین برق و الکترونیک (IEEE) در سال 2001 میلادی، دو جایزه بین المللی خوارزمی در سال‌های 1392 و 1397و انتخاب توسط فرهنگستان علوم به عنوان مهندس برجسته کشور در حوزه مهندسی برق و کامپیوتر در سال 1396 اشاره نمود.

او مدیرعامل شرکت «پرتوتماس نوین» است که در زمینه تولید سیستم‌های انتقال نوری و سوییچ‌های شبکه فعالیت می‌کند. او همچنین در هیئت مدیره شرکت‌های دیگری همچون «همکاران سامانه‌های ارتباطی پارس» و «بنیان نوآوری و توسعه کارآفرینی کران‌پرداز» نیز حضور دارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.