کدخبر :305585 پرینت
17 مرداد 1403 - 10:54

اجرای نخستین جراحی کاملا رباتیک دندان

شرکت نوآفرین «پرسپتیو» اولین جراحی دندان کاملا رباتیک را روی انسان انجام داده که این فناوری می‌تواند روکش دندان را ظرف حدود ۱۵ دقیقه بگذارد، در حالی که این کار برای بیشتر دندان‌پزشکان دو ساعت طول می‌کشد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، یک شرکت نوآفرین مدعی است که اولین جراحی دندان کاملا رباتیک را روی انسان انجام داده است.

شرکت «پرسپتیو» (Perceptive) در بوستون اعلام کرد که این جراحی را با استفاده از مجموعه فناوری‌های دندانپزشکی کاملا خودکار این شرکت انجام داده است، که از دهان بیمار اسکن سه‌بعدی می‌گیرد، از هوش مصنوعی برای تحلیل داده‌ها استفاده می‌کند و بعد مجموعه‌ای از بازوها و ابزارهای رباتیک را به کار می‌گیرد تا جراحی را انجام دهد.

دکتر کریس سیریلو، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت پرسپتیو، در بیانیه‌ای گفت: «هیجان‌زده‌ایم که اولین جراحی دندانپزشکی کاملا رباتیک جهان را با موفقیت به انجام رسانده‌ایم. این پیشرفت پزشکی دقت و کارایی جراحی‌های دندانپزشکی را افزایش می‌دهد و دسترسی به مراقبت‌های بهتر دندانپزشکی، برای بهبود تجربه بیمار و نتایج بالینی را عمومی و همگانی می‌کند.»

به گزارش خبرگزاری استت نیوز، این عمل جراحی که در داده‌های شرکت «برش دندان» توصیف شده است، در بارانکیا در کلمبیا انجام شد.

در وب‌سایت این شرکت نوآفرین، که ۳۰ میلیون دلار سرمایه از نام‌های شناخته‌شده سیلیکون ولی از جمله وای کامبینیتور و اد زاکربرگ، دندانپزشک و پدر مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، دریافت کرده، آمده است این شرکت هنوز حدود پنج سال تا دریافت تاییدیه نظارتی سازمان غذا و داروی آمریکا فاصله دارد.

ویدیویی از این عمل نشان می‌داد که یک بازوی مته خودکار بخش‌هایی از دندان بیمار را تراش می‌داد.

این شرکت می‌گوید که این فناوری می‌تواند روکش دندان را ظرف حدود ۱۵ دقیقه بگذارد، در حالی که این کار برای بیشتر دندان‌پزشکان دو ساعت طول می‌کشد.

جراحی رباتیک در سایر حوزه‌های پزشکی کاربرد گسترده‌ای دارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.