کدخبر :305551 پرینت
16 مرداد 1403 - 14:59

وزیر ارتباطات دولت چهاردهم اقتصاد صنعت ICT را نجات دهد

مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت، گفت: وزیر ارتباطات دولت چهاردهم در جهت رفع مشکلاتی که در سال‌های اخیر در اقتصاد صنعت ICT بوجود آمده‌است، اقدام نماید و در قدم اول اقتصاد صنعت را نجات دهد.

متن خبر

علیرضا صیدی، مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون انتظارات از وزیر ارتباطات دولت چهاردهم، گفت: انتظاری که به صورت کلان از وزیر ارتباطات آینده می‌رود این است که در جهت رفع مشکلاتی که در سال‌های اخیر در اقتصاد صنعت ICT به وجود آمده‌است، اقدام نماید و در قدم اول اقتصاد صنعت را نجات دهد.

وی، ادامه داد: چالش‌های عمده‌ای که امروزه گریبان‌گیر اقتصاد صنعت است، شامل تعرفه‌های دستوری، فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، مشکلات شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور ارتباطی کشور، هدایت تولیدات داخلی و رفع موانع واردات تجهیزات، عدم ایجاد انحصار داخلی در صنعت و ایجاد توازن بین تولیدات داخلی و واردات می‌باشد که مستقیما در اقتصاد صنعت دخیل هستند.

صیدی، اظهار کرد: به نظر بنده وزیر ارتباطات آینده برای رفع این مشکل باید در دو بعد عمل نماید؛ بعد اول نقش حاکمیتی وزیر در هیئت دولت، مجلس شورای اسلامی، شوراهای عالی و نهاد‌های حاکمیتی است که بسیار ثاثیرگذار است. وزیر ارتباطات می‌تواند در هیئت دولت جایگاه صنعت ICT را پررنگ کند و باید بتواند از منافع این حوزه دفاع کند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت، ادامه داد: از طرف دیگر نقش وزیر ارتباطات در مجلس نیز می‌تواند بسیار موثر باشد و  قانون‌گذاران را به سمت ترمیم اقتصاد صنعت هدایت کند.  نقش وزیر در شوراهای عالی نیز بسیار حائز اهمیت است، زیرا می‌تواند نگاه امنیتی و نگرانی‌ها را از روی این حوزه برداشته و نقش صنعت ICT را به عنوان پیشران توسعه کشور، توسعه‌دهنده تحول دیجیتال و فناوری‌های نوین همچنین پایه‌گذار هوشمندسازی در همه صنایع را جایگزین کند.

صیدی، خاطرنشان کرد: صنعت ICT برای اینکه بتواند تمامی این کار‌ها را انجام دهد و نقش اصلی خود را در کشور پیاده کند، نیازمند این است که اقتصاد پویا و فعالی داشته باشد که امکان تمرکز بر روی مسائل توسعه‌ای و ایجاد فناوری‌های نوین را ایجاد نماید.

وی، افزود: بعد دوم نقش وزیر ارتباطات در بدنه وزارت ارتباطات و اکوسیستم ICT است و برای این منظور می‌تواند از نیروهای توانمند بدنه صنعت استفاده نماید.

مدیرعامل شرکت مبین نت، تصریح کرد: وزیر ارتباطات باید بتواند ساختار وزارت ارتباطات را به نحوی سازماندهی نماید که افرادی که به وزارتخانه می‌آیند ضمن توانمندی و تخصص، کاملا با صنعت آشنا بوده و نیاز به آزمون و خطا نداشته باشند و بتوانند از همان ابتدای کار همراه با ذینفعان حوزه ICT حرکت کنند.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.