کدخبر :305546 پرینت
16 مرداد 1403 - 13:36

استفاده از پلیس ویژه در بریتانیا برای مقابله با ترویج خشونت در اینترنت

نخست‌وزیر بریتانیا می‌گوید که پلیس ویژه، برای مقابله با اوباشگری و خشونت در اینترنت، به کار گرفته می‌شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، استارمر پس از جلسه ویژه دولت موسوم به «کبرا»، همچنین گفت که قوانین کیفری باید در اینترنت هم اعمال شود و اگر کسی مرتکب جرم در اینترنت شود، باید مثل سایر مجرمان با او رفتار شود. او گفت که انتظار دارد تفاوتی بین اعمال قانون در ارتکاب جرم اینترنتی یا غیراینترنتی وجود نداشته باشد.

سخنگوی دفتر نخست‌وزیری بریتانیا هم در ارتباط با تحریک به خشونت در اینترنت، به توییت ایلان ماسک واکنش نشان داد. ماسک در زیر ویدئویی که خشونت‌های روزهای اخیر در بریتانیا را نشان می‌داد در ایکس نوشت «جنگ داخلی اجتناب‌ناپذیر است.»

سخنگوی استارمر گفت: «توجیهی برای چنین اظهارنظری نیست. هرکسی که آنلاین تحریک خشونت کند با تمام قدرت قانون مواجه خواهد شد. پلتفرم‌های آنلاین مسئولیت دارند.»

ایوت کوپر،‌ وزیر کشور بریتانیا هم پیش از شرکت در این جلسه گفته بود که «هیچ بهانه‌» برای چنین خشونت‌هایی در بریتانیا وجود ندارد. او هشدار داد که با همه کسانی که در این خشونت‌ها شرکت داشتند،‌ برخورد خواهد شد.

از زمان آغاز این خشونت‌ در هفته گذشته بیش از ۴۲۰ نفر بازداشت شده‌اند. در شهرهای میدلزبرو،‌ لیورپول و بلفاست هم مغازه‌ها و چندین خودرو به آتش کشیده شدند.

عصر یکشنبه شیشه‌های خانه‌ها و خودروها در مناطقی از میدلزبورو شکسته شد و چندین خودرو به آتش کشیده شد. 

پس از خشونت‌های روز شنبه در بلفاست،‌ مرکز ایرلند شمالی پلیس چهار نفر را تفهیم اتهام کرد که امروز به دادگاه می‌روند.

در مناطقی از بلفاست چندین خودرو و تعدادی مغازه به آتش کشیده شدند. سه مامور پلیس هم در طول این ناآرامی در بلفاست مجروح شدند.

در پی این خشونت‌ها،‌ برخی کشورها از جمله مالزی و نیجریه به شهروندان خود نسبت به سفر به بریتانیا هشدار دادند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.