کدخبر :305438 پرینت
14 مرداد 1403 - 16:27

محدود کردن VPNها در پاکستان برای جلوگیری از دور زدن فیلترینگ

سازمان تنظیم مقررات مخابراتی پاکستان در تلاش است تا با اعمال محدودیت بر خدمات وی‌پی‌ان‌های فعال در این کشور از دور زدن فیلترینگ شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) توسط کاربران جلوگیری کند.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از روزنامه اکسپرس تریبون، حفیظ الرحمان، رییس سازمان تنظیم مقررات مخابراتی پاکستان اعلام کرد این نهاد قصد دارد با پالایش خدمات وی‌پی‌ان‌ها، تنها به فیلترشکن‌هایی که با مقررات دولتی مطابقت دارند اجازه فعالیت دهد.

پس از آنکه دولت پاکستان در ماه فوریه دسترسی به شبکه اجتماعی ایکس را به دلایل امنیتی مسدود کرد، استفاده از این پلتفرم ۷۰ درصد کاهش یافت. با این حال بسیاری از شهروندان این کشور از طریق ابزارهای دور زدن فیلترینگ کماکان به انتشار اطلاعات در این شبکه اجتماعی می‌پردازند.

از طرف دیگر، ایکس با وجود ممنوعیت همچنان برای انتشار اطلاعیه‌های رسمی مورد استفاده دولت پاکستان قرار می‌گیرد.

مقام‌های پاکستانی با اشاره به شیوه تعامل پلتفرم تحت مالکیت ایلان ماسک در زمینه حذف مطالب از کم‌توجهی شبکه اجتماعی ایکس به پاک‌سازی محتوا انتقاد کرده‌اند.

به گفته سازمان تنظیم مقررات مخابراتی پاکستان، در سه ماه گذشته تنها ۷ درصد از شکایات رسمی این کشور توسط ایکس بررسی شده است.

مقام‌های دولتی پاکستان در تشریح دلیل این اعمال محدودیت، می‌گویند اقدام‌های آن‌ها راهکاری برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست است.

آمارها نشان می‌دهد بیش از ۵۷ درصد از جمعیت ۲۳۵ میلیون نفری پاکستان به اینترنت دسترسی دارند.

این کشور در حال توسعه یک پلتفرم پیام‌رسان بومی با نام «بیپ پاکستان» (Beep Pakistan) است تا احتمالا از آن به‌عنوان جایگزینی برای واتس‌اپ رونمایی کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.