کدخبر :304910 پرینت
03 مرداد 1403 - 19:47

جهانگرد: اعضای کابینه آتی با رویکرد تحول آفرین، باید دارای نوآوری و توان باشند

رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات شورای راهبری دولت چهاردهم، گفت: اعضای کابینه آتی علاوه بر داشتن خبرویت، دانایی و رعایت شعارهای کلیدی و تعهدات رئیس محترم جمهور باید با رویکرد کاملا تحول آفرین همراه و هم افزایی سایر بخش‌ها برای تصمیم سازی ها و تصمیم گیری‌های بسیار مهم و اساسی، دارای نوآوری و توان باشند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، «نصرالله جهانگرد» رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات روز شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ در نشست اعضای کمیته‌های مشورتی انتخاب دولت چهاردهم که با حضور دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری منتخب مردم در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: در لبه پیچیده ترین دوران بحرانی تاریخ معاصر کشور در عرصه ملی و جهانی قرار داریم (در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و فناوری) و خداوند در نقطه عطف فقدان و شهادت رئیس جمهور دلسوز جناب آقای رئیسی فرصت تاریخی مهم را بدست مردم شریف دانا و آگاه ایران با حمایت رهبر معظم بوجود آورده است.

وی افزود: سرآغاز این تحول و فرصت حضور دکتر پزشکیان هست که با رویکردی کاملا دگرگون از رویه مرسوم منازعات انتخاباتی مورد انتخاب و اعتماد مردم ایران و نخبگان کشور گردیدند. با شعارهای کلیدی عدالت، وحدت و تحمل همه گروههای جامعه، صدای بی‌صدایان، رفع تبعیض اقشار جوانان زنان و اقوام، لزوم کارآمدی عالمانه، نوآوری و تحول آفرینی در مدیریت راهبری کشور به صحنه آمده اند. ومکرو و مکرالله والله خیرالماکرین.

جهانگرد خاطرنشان کرد: اکنون که هنگام بررسی و انتخاب نیروهای همکار کابینه آتی می‌باشد باید به نکات مهم توجه داشته باشیم که اعضای کابینه آتی علاوه بر داشتن خبرویت، دانایی و رعایت شعارهای کلیدی و تعهدات رئیس محترم جمهور باید با رویکرد کاملا تحول آفرین همراه و هم افزایی سایر بخش‌ها برای تصمیم سازی ها و تصمیم گیریهای بسیار مهم و اساسی، دارای نوآوری و توان باشند.

شورای راهبری

وی گفت: ما نیازمند این هستیم که علاوه بر هم افزایی بین نهادی و فرایندی توجه به هم افزایی بین نسلی و اقشار مختلف جامعه هم داشته باشیم. به شدت نیاز داریم با تعامل بین نسلی و بین اقشار میراث انقلاب اسلامی را در قالب نمونه ای موفق و سلامت از مدیریتی دانا و نظام اداری - اجرائی توانمند و چابک در محیط فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی عادلانه و شایسته سالار و قابل قبول به دست آینده بسپاریم تا ایران برای همه فرزندانمان کماکان با سرافرازی و سربلندی خانه امن پایدار و موجب بالندگی برای همه باشد.

به گزارش سیتنا، جهانگرد ادامه داد: با نگاه سنتی رایج به مسائل ایران تغییر زیادی نخواهیم داشت. با رویکردهای جاری و سنتی نمی‌توان بروکراسی حجیم و پیچیده را که به مصابه قاتل توسعه ایران است و در سال‌های اخیر نزدیک به 90 درصد منابع کشور را بلعیده است به سر منزل مقصود رساند. با رویکرد جاری و سنتی در آموزش، پژوهش، تعلیم و تربیت نمی‌توان نسل آینده توانمند دانا برای راهبری نظام اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و صنعتی کشور را پرورش و آموزش داد و مشکلات کشور را حل کنیم.

وی گفت: با رویکرد جاری و سنتی نمی‌توان صنعت عقب مانده از روز کشور و روز جهانی را بدون یارانه انرژی ارزان در رقابت جهانی وارد و صادرات نموده تا  کسب سهم شایسته نماییم. با رویکرد جاری و سنتی نمی‌توان نظام درآمدهای ملی کشور را مدیریت بهینه نمود تا به رشد 8 درصد برسیم. با رویکرد جاری و سنتی نمی‌توان بدون نوآری، خلاقیت، دانش و تخصص سهم رشد یک سوم بهره وری  منابع کل و بررنامه رشد کشور را محقق نمود.

شورای راهبری

جهانگرد تاکید کرد: لذا حتما و حتما باید مسئولین هر دستگاه با کمک دانش ، تخصص، نوآوری و فناوی آگاهی جهان شمول طرحهای تحول آفرین و  دگرگون ساز در بخش مربوط داشته باشند تا تحت یک نظریه و معماری مشترک دولت آتی امکان دستیابی به رشد سریع کاهش هزینه های ملی و افزایش فرصت، ثروت و رفاه را برای مردم ایران موجب شود. فناوری و نوآوری در کنار همدلی و مدیریت آگاه کلید عمده حل مسائل کشور است و ما در این بخش به مسئولیت خویش واقف و انشاالله عامل هستیم.

وی گفت: آگاه هستیم که بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش کلیدی در توسعه و رشد دانش بنیان و تحقق اقتصاد دیجیتالی در کشور دارد. اینترنت ،فناوری اطلاعات و میوه امروزی آن هوش مصنوعی موتور پیشران رشد و تحول جهان شده است و ما با تکیه بر منابع عظیم جوانان خلاق می‌توانیم در زمره سرآزاد به اطلاعات و دانش را برای همه شهروندان فراهم نماییم و پرچمدار امید آفرینی در جامعه باشیم. 

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.