کدخبر :304744 پرینت
31 تیر 1403 - 22:48

لیست نهایی کارگروه ارتباطات جهت ارائه به شورای راهبری

با اتمام جلسات کارگروه انتخاب گزینه‌ها برای تصدی سکان وزارت ارتباطات، لیست نهایی آماده شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، لیست نهایی کارگروه ارتباطات به ترتیب حروف الفبا به شرح ذیل است:

رضا باقری اصل
مرتضی براری
مهرداد ترابیان
علی حکیم جوادی
یاسر رضاخواه
اکرم فداکار
رضا فرجی دانا
ستار هاشمی

و تکمیلی
محمد علی یوسفی‌زاده
محمد فرجود

رضا باقری‌اصل

باقری اصل

رضا باقری اصل متولد سال ۱۳۵۵ است و بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت اجرایی، پژوهشی را در کارنامه خود دارد. «دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات»، «رئیس کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی»، «عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران»، «معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران»، «مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بورس کالای ایران» و «مدیر دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی» از جمله مهم‌ترین مسئولیت‌های وی بوده است.

مرتضی براری

براری

مرتضی براری در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۴۹ در بابلسر متولد شد. دکتر براری یکی از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می شود. از دیگر سمت های اجرایی وی می توان موارد ذیل را نام برد؛ دبیر کمیسیون انجمن های علمی ایران در سال ۱۳۸۸، معاون امور دانشگاه ها و صنعت در نخستین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و چهاردهمین نشست سران مخابراتی کشورهای عضو سازمان عملکردی اقتصادی اکو در ۱۵ مهرماه ۱۳۹۱،‌ دبیر کمیته رمز در سال ۱۳۹۱، قائم مقام وزیر در امور فناوری و بین الملل و معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۳۹۲.
دکتر براری در تاریخ ۱ خردادماه ۱۳۹۱ به سمت سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران منصوب شد و تا سال ۱۳۹۲ در این پست به فعالیت پرداخت.
سوابق اجرایی وی به این شرح است: عضو هیئت علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر کمیسیون انجمن های علمی ایران در سال ۱۳۸۸، معاون امور دانشگاه ها و صنعت در نخستین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و چهاردهمین نشست سران مخابراتی کشورهای عضو سازمان عملکردی اقتصادی اکو در ۱۵ مهرماه ۱۳۹۱، دبیر کمیته رمز در سال ۱۳۹۱، قائم مقام وزیر در امور فناوری و بین الملل در سال ۱۳۹۲، معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۳۹۲، رئیس مجتمع دانشگاهی و فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت، نایب رئیس و دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

مهرداد ترابیان

ترابیان

مهرداد ترابیان، متولد 1356 است و در مقطع فوق لیسانس، در رشته مدیریت فناوری اطلاعات شاخه کسب و کار الکترونیکی تحصیل کرده است.

در سال ۱۳۸۰ در مخابرات ایران استخدام شد و تمامی رده های مدیریتی را پله پله طی نمود، از کارشناسی نظارت تا مجری ابر پروه اتصال روستاها به اینترنت و در حال حاضر مجری پروژه فیبر شرکت آسیاتک با بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر اجرای فیبرنوری و پوشش بیش از ۱ میلیون خانوار است.

در دولت یازدهم و دوازدهم از معاونت نظارت زیرساخت، مدیرکل ارتباطات زیرساخت قم، مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت ارتباطات و عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت بوده است.

اتصال اینترنت ۹۸ درصد خانوار های روستایی و طرح هوشمند کردن مدارس از اقدامات ویژه ایشان در دولت یازدهم و دوازدهم است.

علی حکیم جوادی

حکیم جوادی

علی حکیم جوادی متولد سال 1339 در قزوین است. او در دوران تحصیلات دانشگاهی خود، موفق به اخذ کارشناسی مهندسی سخت‌افزار از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف و دکترای مهندسی صنایع از دانشگاه تربیت مدرس شده است.
سوابق مدیریتی حکیم جوادی شامل، جانشین مدیرعامل و عضو هیئت مدیره صنایع مخابرات ایران، رئیس کمیته ملی IFAP ایران، رئیس کمیته ملی WSIS ایران، مدیر تولید بدون کارخانه، مدیرعامل ایزایران، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان فناوری اطلاعات، رئیس هیئت مدیره ایرانیان‌نت، رئیس هیئت مدیره هلدینگ بهسازان فردا و مدیرعامل بهسازان ملت، مدیرعامل هلدینگ فن‌آوری و نوآوری صاد، می شود.
وی اکنون رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور است.

یاسر رضاخواه

رضا خواه

یاسر رضا خواه تحصیلات آکادمیک خود را با رشته مهندسی مخابرات از دانشگاه امیرکبیر آغاز کرده و سپس در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی این رشته را ادامه داده و در نهایت با ورود به مدرسه بازرگانی لندن در رشته MBA تحصیل کرده است.
در همان سالها با شرکت اریکسون همکاری کرد و در دوره تمرینی این مجموعه شرکت کرد و توانست مدرک معتبر Ericsson 4GIP Certificate را از آن دریافت کند.
رضا خواه سپس در منصب رییس عملیات و تعمیر و نگهداری شرکت نتکام (تالیا) شروع به فعالیت کرد.
رضاخواه بعد از فعالیت خود در تالیا به مدت نزدیک به دو سال مدیر فروش شرکت زیمنس در ایران بود و سپس در بخش بازرگانی و تبلیغات اریکسون در ایران شروع به فعالیت کرد.
مدیرکل فروش سازمانی و مشاور مدیرعامل در امور شرکت‌ها در شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) دیگر شغلی بود که رضاخواه در آن بیش از چهار سال فعالیت کرده است و سپس به سمت مدیرعاملی رایتل انتخاب شد.

اكرم فداكار

فداکار

اکرم فداکار متولد 1357 است، سوابق شغلی وی شامل كارشناس نرم افزار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، كارشناس نرم افزار استانداری یزد، كارشناس مسئول فناوری اطلاعات استانداری یزد، معاون مدیركل و مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری یزد و مدیركل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد می باشد.

وی دو مدرک کارشناسی در رشته‌های مهندسی نرم‌افزار و مهندسی الکترونیک از دانشگاه یزد دارد و مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی را از پردیس فارابی دانشگاه تهران دریافت کرده است.

وی دارای سوابق پژوهشی و تالیفات متعدد در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

عضویت در کاگروه‌های مختلف مرتبط با دولت الکترونیک و راهبری حوزه فاوا در رزومه وی مشاهده می‌شود.

رضا فرجی دانا

فرجی دانا

رضا فرجی‌دانا زاده ۱۳۳۹ در قم و استاد تمام دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران است.
او پیش از این مسوولیت هایی همچون، رئیس پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، بیست و نهمین رئیس دانشگاه تهران، مشاور عالی رئیس دانشگاه تهران، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران در دولت یازدهم، مشاور رئیس‌جمهور در امور علمی و آموزشی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم و همچنین دبیر فرهنگستان علوم، بین سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ را عهده‌دار بوده‌است.

ستار هاشمی

هاشمی

ستار هاشمی متولد ۱۳۵۵ در شهر یاسوج و استاد گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه شیراز است.
او در سال ۹۳ به‌عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس و در سال ۹۵ به‌عنوان معاون فناوری شرکت ارتباطات زیرساخت مشغول به فعالیت شد.
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم، در مهرماه سال 98 با صدور حکمی، ستار هاشمی را به عنوان معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات منصوب کرد.

محمدعلی یوسفی‌زاده

یوسفی زاده

محمدعلی یوسفی زاده، متولد سال ۱۳۵۸ است. یوسفی زاده دارای مدرک کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات از دانشگاه آزاد اسلامی، کارشناسی‌ارشد مهندسی فناوری اطلاعات (تجارت الکترونیک) از دانشگاه آزاد اسلامی و دکتری مهندسی فناوری اطلاعات (شبکه‌های کامپیوتری) از دانشگاه سراسری قم است.
محمدعلی یوسفی‌زاده کار خود را در حوزه شبکه از سال ۱۳۷۴ شروع می‌کند. سال ۱۳۷۹ شرکت «شهراد شبکیه» را تأسیس می‌کند که به‌مرور بزرگ می‌شود اما یوسفی‌زاده که احساس می‌کند آن شرکت به‌اندازه آرزوهایش ظرفیت ندارد و زیرساخت‌های آن شرکت در حد توانمندی‌های او نیست، آنجا را ترک می‌کند و بعد از داستان‌های مفصلی که پشت سر می‌گذارد، با مجموعه آسیاتک آشنا می‌شود. در دی‌ماه ۱۳۸۹ شروع به مذاکره با آسیاتک می‌کند و از یکم فروردین‌ماه ۱۳۹۰ به‌عنوان سهام‌دار به آسیاتک می‌رود و شرکت صد درصدی خود را کنار می‌گذارد. یوسفی‌زاده زمانی سهام آسیاتک را خریداری می‌کند و مدیرعامل آن می‌شود که در بین ۱۱ شرکت صنعت، رتبه نهم را داشت، اما حضور یوسفی‌زاده در این شرکت، روح تازه‌ای در کالبد آسیاتک دمید و باعث شد این شرکت حالا مدعی کرسی اول بازار باشد.
از جمله سوابق محمدعلی یوسفی زاده می توان به نایب‌رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت انتقال داده‌های آسیاتک (سهامی عام)، رئیس هیئت‌مدیره عصر داده‌های آسیاتک (سهامی خاص)، رئیس هیئت‌مدیره شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات راهبرد (سهامی خاص)، عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران دوره پنجم و ششم، رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده‌ها – سازمان نظام صنفی رایانه‌ای دوره پنجم و ششم، رئیس هیئت‌مدیره شرکت رایمون مدیا (سهامی خاص)، رئیس هیئت‌مدیره داده‌پردازی معتمد تیس (سهامی خاص)، مؤسس و مدیریت ارشد شهراد شبکیه، عضو هیئت‌مدیره پارس گیتی ارتباط، مدیر شبکه و اینترنت ‎‏‎‏‎ره آورد شفق، سهامدار، مدیر شبکه و اینترنت آوندکام وکارشناس شبکه و کامپیوتر آرشیکام اشاره کرد.

محمد فرجود

فرجود

محمد فرجود، دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف است که متولد سال ۱۳۶۱ در شهر شیراز می باشد.

وي با کسب رتبه ۳۸ کشوری در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و با کسب رتبه ممتاز 14 در آزمون ورودی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی (MBA) همان دانشگاه تحصیلات خود را ادامه داد.
او فعالیت‌های کاری خود را در حوزه سیاست گذاری و مدیریت فناوری با تمرکز بر فناوری‌های نوین آغاز کرد و در ادامه به عنوان معاونت توسعه کسب و کار در هلدینگ سرمایه گذاری صنایع نوین تأمین (وابسته به شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) در توسعه خدمات و فناوری‌هایی مانند فناوریهای زیستی، نانو و اطلاعات و ارتباطات فعالیت های متعددی داشته است.
سپس با سمت مدیر پروژه اپراتور سوم، در تمامی فازهای این پروژه از مطالعات تا راه اندازی نقش مهمی بر عهده گرفت و پس از تأسیس شرکت رایتل نیز با سمت مدیر ارشد بازاریابی آن شرکت به فعالیت خود در این شرکت ادامه داد.
وی از سال ۱۳۹۴ با سمت مدیرکل کسب و کار سازمانی به ایرانسل پیوست و ضمن ایجاد تحول جدی در این حوزه گامهای موثری در توسعه راهکارهای نوین سازمانی همچون خدمات ارتباطی پیشرفته، خدمات دیتا، اینترنت اشیاء، راهکارهای شهر هوشمند، حمل و نقل هوشمند، راهکارهای ابری، خدمات نوین پرداخت، کلان داده‌ها برداشته است به نحوی که واحد تحت مدیریت او در دو سال متوالی به عنوان واحد برتر در کل گروه MTN در حوزه خدمات سازمانی برگزیده شد.

فرجود همچنین در مقاطعی نیز به عنوان مشاور سرمایه گذاری در سازمان منطقه آزاد کیش، مشاور شهرداری مشهد در توسعه خدمات فیبر نوری و مشاور بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای مشغول به فعالیت بود.
محمد فرجود از سوی محمدعلی نجفی شهردار تهران، به عنوان سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران منصوب شد و اکنون مدیرعامل هلدینگ فناوری و نوآوری بانک تجارت (تفتا) است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.