کدخبر :304708 پرینت
31 تیر 1403 - 11:15

زاکربرگ: رفتار ترامپ در لحظه ترور نافرجام، قوی و الهام‌بخش بود

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار شبکه اجتماعی فیس‌بوک، در واکنش به سوء‌قصد به دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهوری سابق آمریکا، اقدام ترامپ در آن لحظه را «قوی» و «الهام‌بخش» توصیف کرد و گفت: این موضوع به‌وضوح یکی از دلایل تحسین رای‌دهندگان از وی به شمار می‌رود.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» و مدیرعامل شرکت «متا» در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «بلومبرگ» اظهار کرد که واکنش سریع نامزد جمهوری‌خواه به شلیک گلوله، نشانه‌ای از قدرت اوست و این موضوع به‌وضوح یکی از دلایل تحسین رای‌دهندگان از وی به شمار می‌رود.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت «متا»، در مقر این شرکت در کالیفرنیا اظهار داشت: «دیدن دونالد ترامپ پس از اصابت گلوله به صورتش [گوشش] که بلند شد و مشتش را با پرچم آمریکا به هوا برد، یکی از قدرتمندترین لحظاتی است که در زندگی‌ام تجربه کرده‌ام. به عنوان یک آمریکایی، بسیار دشوار است که از نظر احساسی تحت تأثیر آن روحیه و مبارزه قرار نگیریم. به همین دلیل است که بسیاری از مردم این مرد را تحسین می‌کنند.»

زاکربرگ، 40 ساله، در مصاحبه‌ای که قرار است سه‌شنبه آینده به‌طور کامل پخش شود، از اعلام حمایت از دونالد ترامپ یا رقیب دموکرات او، جو بایدن، خودداری و تأکید کرد که هیچ قصدی برای شرکت در انتخابات ندارد.

اظهارات زاکربرگ در ادامه موج فزاینده حمایت از رئیس ‌جمهوری سابق و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا در میان چهره‌های اصلی سیلیکون‌ولی مطرح شد. چندین شخصیت برجسته، از جمله ایلان ماسک، میلیاردر و مالک پلتفرم «ایکس» و بنیان‌گذار شرکت سازنده خودروهای برقی «تسلا» و همچنین سرمایه‌گذاران معروفی مانند مارک اندرسن و بن هوروویتز، تمایل مثبت خود را نسبت به ترامپ نشان داده‌اند و برخی از آن‌ها به حمایت از کمپین مالی ترامپ متعهد شده‌اند.

بر اساس گزارش «بلومبرگ»، تنش‌ها میان زاکربرگ و ترامپ به دلیل انتشار محتوایی از سوی رئیس جمهوری پیشین آمریکا که از نظر این شرکت گمراه‌کننده یا ناقض سیاست‌های آن تلقی می‌شد، شدت گرفته بود.

گفتنی است که پس از حوادث هجوم به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021، متا تصمیم به تعلیق دو ساله حساب‌های کاربری ترامپ در شبکه‌های اجتماعی «فیس‌بوک» و «اینستاگرام» گرفت. زاکربرگ در آن زمان توضیح داد که ترامپ از پلتفرم‌های این شرکت برای ممانعت از انتقال مسالمت‌آمیز و قانونی قدرت به رئیس‌ جمهوری منتخب جدید استفاده کرده است.

اگرچه از آن زمان حساب‌های فیس‌بوک و اینستاگرام ترامپ دوباره فعال شده‌اند، ترامپ نشان داده که هنوز از متا یا زاکربرگ خشمگین است. او اخیراً اعلام کرد که قصد دارد انتقام بگیرد و در ماه مارس فیس‌بوک را «دشمن مردم» توصیف کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.