کدخبر :304547 پرینت
28 تیر 1403 - 11:01

بیماری جو بایدن چه ربطی به ایلان ماسک دارد؟

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در پی اعلام ابتلایش به ویروس کرونا، به شوخی بیماری‌اش را به تلاش ایلان ماسک و دوستانش برای «خرید انتخابات» بعدی نسبت داده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، جو بایدن رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا پس از مثبت شدن آزمایش کرونای خود در روز چهارشنبه (۲۷ تیر)، تمامی برنامه‌های انتخاباتی خود در لاس وگاس را لغو کرد.

«ژان پی‌یر»، سخنگوی کاخ سفید، به نقل از پزشک بایدن گفت که او روز چهارشنبه علائم تنفسی و آبریزش بینی داشت، ولی به طور کلی حالش خوب بود.

او افزود که در طول دوران مراقبت و درمان، تمام وظایف خود را انجام خواهد داد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در پی اعلام ابتلایش به ویروس کرونا، به شوخی بیماری‌اش را به تلاش ایلان ماسک و دوستانش برای «خرید انتخابات» بعدی نسبت داده است.

او ساعاتی پس از این اعلام، در صفحه کاربری خود در شبکه اکس نوشت: «من بیمارم.»

او در یادداشت بعدی افزود: «از دست ایلان ماسک و دوستان ثرومندش که تلاش دارند این انتخابات را بخرند.»

ایلان ماسک مالک چندین شرکت ده‌ها میلیارد دلاری از جمله شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) است که بایدن این یادداشت را در آن نوشته است.

ایلان ماسک به دنبال سوءقصد به جان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان و رقیب انتخاباتی بایدن، حمایت خود را از دونالد ترامپ اعلام کرد.

روزنامه وال‌استریت ژورنال روز دوشنبه ۱۵ ژوئیه (۲۵ تیر ۱۴۰۳) به نقل از منابع آگاه گزارش داد که «ایلان ماسک»، کارآفرین میلیاردر آمریکایی و بنیانگذار شرکت‌های سرشناس «تسلا» و «اسپیس ایکس» یک کمک مالی «قابل توجه» را به کارزار دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه آمریکا برای انتخابات ۲۰۲۴ خواهد کرد.

ایلان ماسک متعهد شد که ماهانه حدود ۴۵ میلیون دلار را به یک کمیته اقدام سیاسی که به نفع دونالد ترامپ در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ کار می‌کند، اختصاص دهد.

وال‌استریت ژورنال گزارش داد، میلیاردر فناوری که دو روز پیش از ترامپ حمایت کرد، قبلاً مبلغ قابل توجهی را به «پیمان آمریکا» اهدا کرده است، اگرچه مبلغ واقعی این کمک مالی تا ۱۵ ژوئیه در پرونده‌های انتخاباتی علنی نخواهد شد.

ایلان ماسک که طبق شاخص میلیاردرهای جهان به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شود کمک خود را در اختیار «کمیته اقدام سیاسی آمریکا» یا PAC که اواخر ماه مه تاسیس شده و برای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ کار می‌کند خواهد گذاشت.

گفته می‌شود که ایلان ماسک می‌تواند به یکی از حامیان مالی عمده کارزار انتخاباتی ترامپ تبدیل شود.

خبر ابتلای بایدن به بیماری کرونا در حالی اعلام شده است که شماری از اعضای ارشد حزب دموکرات خواستار کناره‌گیری او از کازرار انتخاباتی شده‌اند.

بایدن در واکنش گفت که اگر پزشکان بگویند که او به دلیل بیماری از رقابت کنار برود، حاضر است از ادامه رقابت دست بکشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.