کدخبر :304546 پرینت
28 تیر 1403 - 10:51

دسترسی همه شهرهای استان گیلان به فیبرنوری تا پایان سال 1403

مدیرکل ارتباطات استان گیلان اعلام کرد که در حال حاضر 2060 روستای بالای 20 خانوار در گیلان وجود دارد که از این تعداد تنها 95 روستای استان، پوشش ضعیف ارتباطی را دارند که همه آنها در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای و صعب العبور قرار دارند و مقرر شده تمامی روستاهای باقیمانده تا پایان سال جاری به اینترنت فیبرنوری و شبکه ارتباطی کشور متصل شوند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سعید زاهدی ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به ویژه در دو بخش خانگی و کسب و کارهای نوین اینترنتی را از الزامات توسعه اجتماعی و مطالبات شهروندان دانست.

وی با اشاره به ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه، اینترنت ثابت و سیار افزود: در شاخص ضریب نفوذ تلفن ثابت، پوشش 42 درصدی و در شاخص ضریب نفوذ تلفن همراه ضریب 74/191 درصدی را در استان شاهد هستیم.

مدیرکل ارتباطات استان گیلان از بهره برداری 46 سایت نسل پنجم تلفن همراه در چندین شهرستان استان خبر داد و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در وزارت ارتباطات و با توجه به زمان‌بندی اپراتورهای تلفن همراه در استان مقرر شده تا پایان سال 1403 تعداد بیشتری از شهرستان‌های استان تحت پوشش 5G قرار گیرند.

زاهدی با اشاره به اهتمام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اتصال همه روستاهای بالای بیست خانوار به شبکه ارتباطی پایدار و باکیفیت خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2060 روستای بالای 20 خانوار در گیلان وجود دارد که از این تعداد تنها 95 روستای استان، پوشش ضعیف ارتباطی را دارند که همه آنها در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای و صعب العبور قرار دارند و مقرر شده تمامی روستاهای باقیمانده تا پایان سال جاری به اینترنت پرسرعت و شبکه ارتباطی کشور متصل شوند.

وی پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارها را در سطح کشور یک ابر پروژه دانست و افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال حاضر پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها را در دست اجرا دارد که ان شاءالله مردم تمامی شهرهای استان تا پایان سال از موهبت اینترنت پرسرعت فیبر نوری برخوردار می شوند.

مدیرکل ارتباطات استان گیلان با بیان اینکه تا الان زیرساخت‌های فیبرنوری شهر رشت و کومله مهیا شده و مردم می توانند برای دریافت خدمات به اپراتورهای فیبرنوری مراجعه کنند، گفت: در حال حاضر در 10 شهر استان عملیات حفاری در حال انجام و یا در دست اقدام داریم.

زاهدی همچنین با اشاره به اینکه در زمینه تامین پهنای باند سایت‌دکل‌های ارتباطی، پروژه تار روستایی که از محل اعتبارات USO (خدمات عمومی اجباری) را در دست اقدام داریم، تصریح کرد: بارها از طریق رسانه‌ها اعلام شده که میزان تشعشعات زیرساخت‌های ارتباطی در ایران در حد مجاز است، اما همچنان با ممانعت‌های مردمی برای اجرای پروژه ها مواجه هستیم.

وی ادامه داد: شاید ما نتوانستیم آن گونه که باید در این خصوص اطلاع رسانی کنیم و در این موارد باید با افزایش آگاهی جامعه و مردم بتوانیم ممانعت‌های مردمی برای ایجاد سایت دکل‌های ارتباطی را از بین ببریم.
انتهای پیام
نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.